وی تصریح کرد: دولت تاکنون با هیات رئیسه مجلس مذاکره‌ای درخصوص لایحه بودجه سال ۹۸ نداشته است، اما با توجه به اخبار رسانه‌ها لایحه بودجه سال آینده در حال حاضر روزهای پایانی را در هیات دولت طی می‌کند. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لایحه بودجه سال ۹۸ به محض ارائه به مجلس، مسیر قانونی را در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق بودجه طی خواهد کرد. از سوی دیگر بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از احتمال برگزاری جلسه علنی مجلس در روز پنج‌شنبه ۱۵ آذر خبر داد و گفت: احتمالا رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه لایحه بودجه سال ۹۸ را به مجلس ارائه می‌کند. وی درباره دلیل برگزاری جلسه علنی مجلس در روز پنج‌شنبه، اظهار کرد: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور روز چهارشنبه (۱۴ آذر) در سفر استانی سمنان حضور دارد بنابراین با تصمیم هیات‌رئیسه احتمال برگزاری جلسه در روز پنج‌شنبه وجود دارد. سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر دولت لایحه بودجه سال ۹۸ را تا روز (چهارشنبه یا پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ آذر) به پارلمان ارائه ندهد، با توجه به اینکه نمایندگان هفته آینده در حوزه‌های انتخابیه هستند، دولت باید روز یکشنبه (۲۵ آذر) لایحه را به مجلس تقدیم کند. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا ۱۵ آذر هر سال به پارلمان تقدیم کند.

سه استیضاح در دستور کار مجلس

از سوی دیگر علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر کشور تقدیم هیات‌رئیسه شد گفت که استیضاح وزیر ورزش و جوانان به دلیل پس گرفتن امضاها منتفی شد. یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: در حال حاضر سه استیضاح در دستور کار مجلس است که جدیدترین آن استیضاح وزیر کشور بوده که تقدیم هیات‌رئیسه شد و هیات‌رئیسه آن را به کمیسیون شوراها ارجاع داد. وی افزود: استیضاح دیگر مربوط به وزیر کشاورزی با ۲۱ امضا است که هیات‌رئیسه آن را به کمیسیون کشاورزی ارجاع کرده است. همچنین استیضاح وزیر امور خارجه نیز در دستور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است. این عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت که استیضاح وزیر ورزش و جوانان نیز به دلیل پس گرفتن امضای برخی از متقاضیان از نصاب افتاد و عملا از دستور کار خارج شد.

رسیدگی به استیضاح «حجتی» در کمیسیون کشاورزی

در همین حال جلال محمودزاده، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح مذکور به کمیسیون کشاورزی مجلس ارجاع شده است. وی با بیان اینکه اکثریت اعضای کمیسیون کشاورزی طرح استیضاح حجتی را امضا کردند، اظهار کرد: احتمالا امروز با حضور محمود حجتی، وزیر کشاورزی طرح استیضاح وی بررسی می‌شود. استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در ۴ محور تدوین شده است.

درخواست از «لاریجانی» درباره لایحه حمایت محیط‌بانان

ازسوی دیگر محمود‌زاده از نامه ۶۰ تن از نمایندگان به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم خبر داد و گفت: نمایندگان در این نامه از رئیس مجلس درخواست کردند لایحه حمایت محیط‌بانان و جنگل‌بانان در اولویت بررسی در صحن علنی مجلس قرار گیرد.