تابش در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین، با اشاره به ایرادات قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، تاکید کرد: از ابتدا ایراداتی به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان وارد بود از جمله در مجامع بین‌المللی مسوولیت‌هایی را متصدی هستیم که آن فرد اگر بازنشسته شود آن مسوولیت از دست ما خارج می‌شود. برای مثال می‌توانستیم عنوان کنیم تا زمانی که آن مسوولیت برای ایران است، آن فرد هم بازنشسته نشود.

تابش با اشاره به تهیه طرحی به‌منظور اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: نمایندگان چند روز پیش و پس از انتشار فرمایشات رهبری به فکر افتادند تا یک طرح دو فوریتی برای اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ارائه بدهند. در این طرح دو فوریتی با توجه به سن امید به زندگی که برای مردان ۷۵ سال و برای خانم‌ها حدود ۷۷ سال است، می‌خواستند دو موضوع را مورد توجه قرار دهند که تبعیض‌آمیز هم نباشد که یا ۳۵ سال سابقه خدمت یا سن ۶۵ سال در این قانون مدنظر قرار بگیرد. نماینده اردکان در مجلس گفت: اما با مشورتی که با آقای لاریجانی، آقای عارف و روسای دو فراکسیون دیگر انجام شد به این نتیجه رسیدیم که بگذاریم این طرح پخته‌تر شود و مرکز پژوهش‌ها بررسی بیشتری داشته باشد تا نهایتا اگر ضرورت داشت اصلاحیه‌ای را بیاوریم که هم دور زدن قانون نباشد و هم خلأها و ضعف‌هایی که قانون قبلی داشت، رفع شود.

نایب‌رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: بنابراین قرار شد بررسی‌های بیشتری شود و مرکز پژوهش‌ها کار شایسته‌تری انجام دهد و سه فراکسیون به تفاهم برسند. پس از آن اگر ضرورت داشت بعد از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه طرح دو فوریتی ارائه شود. او ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس هم اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را ضروری نمی‌دانستند و اعلام می‌کردند که این قانون جا افتاده و برای رهبری هم مزاحمت‌هایی ایجاد شده و در برخی از موارد مجوزهایی را گرفته‌اند. بنابراین دیگر ضرورتی ندارد که قانون جدید بیاید که تغییراتی را به‌دنبال داشته باشد.

بررسی موارد مدنظر رهبری

در همین راستا، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: جلساتی در هفته جاری با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برای بررسی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار خواهد شد. کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، ادامه داد: ابتدا باید نظرات دستگاه‌های نظارتی و مجری این قانون را استماع کنیم تا بعد از آن بتوانیم برای اصلاح این قانون تصمیم‌گیری کنیم. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مسوولان سازمان اداری و استخدامی کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در این جلسه حضور خواهند یافت.

در همین حال رئیس فراکسیون جوانان مجلس از تشکیل کمیته‌ای در مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی موارد مد‌نظر رهبری در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خبر داد. به گزارش «ایسنا»، سید‌فرید موسوی در نشست حزب اتحاد ملت درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: این قانون جزو معدود قوانینی بود که کارگزاران نظام را هدف قرار داده بود و دلیل این همه سروصدایی که پیرامون این قانون شد هم همین بود. رئیس فراکسیون جوانان مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رهبری درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: افرادی هستند که ۴۸ ساله یا ۵۰ ساله بازنشسته شدند و باید برای اینها فکری شود. در این زمینه کمیته‌ای در مرکز پژوهش‌ها تشکیل شده که در حال بررسی این موارد هستیم.