پس از اینکه نمایندگان استان اصفهان استعفای خود را تقدیم هیات‌رئیسه کردند در جلسه علنی روز یکشنبه هفته جاری مجلس شرکت نکرده و با حضور در دفتر امام‌جمعه و استاندار اصفهان به بررسی مشکل پیش آمده پرداختند. صبح روز دوشنبه نیز نمایندگان مستعفی استان اصفهان در دفتر علی لاریجانی، رئیس مجلس، جلسه‌ای را با وی برگزار کردند و در این جلسه به این جمع‌بندی رسیدند که اگر تا روز گذشته ازسوی دولت پالس‌های مثبتی برای حل مشکل پیش آمده دریافت شود در جلسه علنی روز گذشته مجلس حضور پیدا کنند و اگر این اتفاق رخ نداد، همچنان در جلسات علنی پارلمان شرکت نکنند. علی لاریجانی رئیس مجلس در نشست با مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر ضرورت توجه به حل مشکل آب در همه استان‎ها بر‌اساس مصوبات شورای‌عالی آب، پیگیری‌های لازم برای حل مساله آب شرب استان اصفهان از طریق لایحه بودجه را لازم خواند.

به گزارش «ایسنا» در این دیدار، اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان دغدغه‌های خود را در مورد مشکلات آب در اصفهان مطرح و بر حل این مشکل به‌ویژه در حوزه حل مشکلات آب شرب برخی شهرها تاکید کردند. پس از بحث و بررسی، لاریجانی با اشاره به وجود مشکل آب در کل کشور و ضرورت توجه به حل این مشکل در همه استان‎ها بر‌اساس مصوبات شورای‌عالی آب، در مورد حل مساله آب شرب استان اصفهان پیگیری از طریق سامانه امر در لایحه بودجه را لازم دانست و قرار شد موضوع از طریق سازمان برنامه و بودجه و توجه لازم در بودجه سال ۹۸ به نتیجه برسد.

بااین حال نمایندگان اصفهان دیروز هم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکردند. به گفته احمد امیرآبادی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، به جز بختیار باقی نمایندگان اصفهان در جلسه علنی دیروز مجلس حضور پیدا نکردند. در همین حال یک عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه ۱۹ نماینده این استان در جلسه روز چهارشنبه مجلس حضور پیدا نمی‌کنند، گفت: تا زمانی که تقاضای ما درباره موضوع آب استان اصفهان در بودجه حل نشود ما به استعفایمان ادامه می‌دهیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با «ایسنا» در پاسخ به این پرسش که با توجه به جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با رئیس مجلس قرار است تا کی این استعفا ادامه پیدا کند؟ گفت: به‌رغم برگزاری جلسه هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده و چیزی عملیاتی نشده است. وی درباره اینکه آیا مشخص است تا کی نمایندگان اصفهان به استعفای خود ادامه می‌دهند، گفت: ما منتظریم تا در بودجه اصلاحات لازم برای آب استان اصفهان و همچنین دستور ایجاد ستاد احیا داده شود. اگر این اتفاق رخ دهد و هنوز فرصت برای پس گرفتن استعفا باشد آنگاه استعفا را پس می‌گیریم و در غیر این صورت مسیر را ادامه می‌دهیم.

نماینده شاهین شهر گفت که برای پس گرفتن امضا هیچ گونه فشار و دستوری از بالا به نمایندگان داده نشده است.