او در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح دیروز که برای بررسی ماجرایی مربوط به محمد باسط درازهی، نماینده سراوان در گمرک تشکیل شد، افزود: نماینده مردم سراوان در این جلسه توضیح داد بخشی از فیلمی که در فضای مجازی از اتفاقی که برای وی در گمرک منتشر شده، حذف شده است. آقای درازهی توضیح داد که به‌رغم قرار ملاقاتی که با رئیس گمرک داشته ۴۵ دقیقه منتظر نگه داشته شده و اجازه ورود به وی ندادند. در نهایت هم به‌صورت توهین‌آمیز با وی برخورد کردند. بهروز نعمتی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس هم در توضیح جلسه غیرعلنی دیروز گفت: مسعود پزشکیان رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی چهارشنبه باید در مورد حواشی کلیپ ایجاد شده در مورد یک نماینده، به مجلس گزارش بدهند.

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه این موضوع باید به‌صورت منطقی و عالمانه حل شود، گفت: فرهاد دژپسند در این جلسه سخنرانی کوتاهی داشت و عذرخواهی کرد، اما قرار شد ابعاد مختلف موضوع بررسی شود.

بررسی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

همچنین دیروز محمدجواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به ماموریت رئیس مجلس به این هیات برای بررسی اتفاقات رخ داده درباره‌ نماینده سراوان گفت: این موضوع را با حضور وزیر اقتصاد بررسی می‌کنیم و اگر نیاز باشد از نماینده سراوان هم دعوت می‌کنیم. جمالی توضیح داد: به‌دنبال مراجعه‌ای که نماینده سراوان به گمرک تهران داشته در ورودی گمرک با مشکلاتی مواجه شده است برخی به اشتباه این اتفاقات را به ورودی مجلس نسبت دادند که درست نیست.

او افزود: نماینده سراوان مدعی است که فیلم منتشر شده در فضای مجازی تنها مربوط به ۳۰ ثانیه از آن اتفاقات است و همه موضوع را شامل نمی‌شود. طبق گفته نماینده، ایشان دقایقی معطل شده‌اند که این باعث عصبانی و تهدید شدن هر دو طرف و بیان جملاتی شده که در نهایت حراست حرکتی را انجام داد. سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه به‌دنبال این اتفاق، در ابتدای جلسه علنی صبح دیروز بسیاری از نمایندگان به هیات‌رئیسه اعتراض کردند، در واکنش به انتقادات مردم نسبت به رفتار این نماینده گفت: ما هم الفاظ به کار برده شده را تایید نمی‌کنیم، ولی قبول کنید که نمایندگان با فشارها و درخواست‌های زیادی مواجه هستند به‌خصوص در روزهای دوشنبه‌ای که جلسات علنی برگزار می‌شود آنها به ادارات کل و وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و موسسه‌ها مراجعه می‌کنند و فشار روی آنها زیاد است.

استیضاح وزیر اقتصاد!

از سوی دیگر علی کرد نماینده خاش به «ایسنا» گفت که ۴۰ نماینده، استیضاح وزیر اقتصاد را به دلیل «توهین به نماینده سراوان» کلید زدند. ما خواستار عزل رئیس گمرک و حراست گمرک هستیم. روز دوشنبه کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن نماینده سراوان با کارمند گمرک درگیری لفظی پیدا کرد که با واکنش منفی مردم در فضای مجازی روبه‌رو شد.