بر اساس این فیلم، علی لاریجانی، رئیس مجلس هم خواستار برخورد با فردی شد که فیلم فحاشی نماینده را منتشر کرد. لاریجانی پشت تریبون گفت: «چه کسی این کلیپ را منتشر کرد؟ باید برخورد کنیم. آقای دژپسند (وزیر اقتصاد) باید برخورد کند. شوخی نیست!»

در واقع هنوز ماجرای اول پایان نیافته بود که فیلم کوتاهی از جلسه غیرعلنی موجی جدید علیه نماینده سراوان و مجلس ایجاد کرد. جلسه علنی دیروز چهارشنبه نیز تحت‌تاثیر این موضوع بود؛ برخی نمایندگان در این باره اظهارنظر کردند و برخی دیگر تذکر و اخطار دادند.  در این میان کاظم جلالی، نماینده تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در جمع خبرنگاران در مورد حاشیه‌های ایجاد شده در مورد نماینده مردم سراوان گفت: پخش فیلم جلسه غیرعلنی مجلس در مورد نماینده سراوان کار اشتباهی بود که در جلسه چهارشنبه نیز مجلس مورد تذکر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی «ایرنا» جلالی با اشاره به مساله‌ای که برای نماینده سراوان در گمرک ایران پیش آمده توضیح داد: پشت در نگه داشتن نماینده مجلس کار اشتباهی است؛ زیرا یکی از راهکارهای نظارتی مجلس، حضور نمایندگان در سازمان‌ها است؛ برخی مواقع من در فرودگاه امام خمینی(ره) وقتی متوجه رفتار نادرست با مردم در پشت دروازه‌های خروجی می‌شوم، همان جا با رئیس فرودگاه صحبت می‌کنم. جلالی تاکید کرد: وقتی یک نماینده مجلس برای نظارت و بازرسی به سازمان گمرک می‌رود و کارت نمایندگی خود را نشان می‌دهد، باید در را به روی او باز کنند. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین رفتار نماینده مردم سراوان را نیز در گمرک و جملاتی را که وی به کار برده، زشت توصیف کرد و گفت: البته فردی هم که با آن رفتار و الفاظ نماینده مردم را تحقیر کرد و به آن شیوه وی را از سازمان گمرک بیرون کرد هم رفتار بدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات و اتفاقات و حواشی آن باید به‌صورت جامع و کامل بررسی شود، گفت: اگرموضوع و پدیده‌ای در سطح جامعه اتفاق می‌افتد، باید از زوایای مختلف بررسی شود، باید این موضوع که آیا نماینده مجلس می‌توانست وارد شود یا خیر، یا اینکه ادبیات نماینده مجلس درست بود یا خیر و سوم اینکه رفتاری که با نماینده مجلس شده درست بوده است یا خیر، همه این موارد و موضوعات در کنار هم بررسی شود. او در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه نماینده سراوان سعی داشت این موضوع را به‌عنوان موضوعی قومیتی و مذهبی مطرح کند، گفت: به‌نظر من بردن این مسائل و موضوعات به سمت مسائل قومیتی و مذهبی غلط است، به‌دلیل اینکه در داخل مجلس نگاه نمایندگان، نگاه قومیتی نیست. جلالی تاکید کرد: در جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه نیز همه نمایندگان معتقد بودند که به ایشان بی‌حرمتی شده است، ما نگران جایگاه مجلس و نمایندگان هستیم و صدا و سیما باید مدافع ارکان حاکمیتی کشور باشد. رفتارهای غلط نمایندگان نیز باید مورد نقد قرار گیرد؛ اما نقدی منصفانه و درست.

از سوی دیگر محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان از سکوت مجلس نسبت به آتش‌سوزی در مدرسه‌ای در زاهدان انتقاد کرد و گفت: چهار معصوم در آتش می‌سوزند؛ اما ما سکوت می‌کنیم و از آن طرف نسبت به توهین به یکی از همکارانمان آنچنان واکنشی نشان می‌دهیم که وزیر را تهدید به استیضاح می‌کنیم. به‌ گزارش «‌ایسنا» عثمانی در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری گفت: وقتی یک نگهبان با یکی از نمایندگان زاهدان درگیر می‌شود و به او بی‌حرمتی می‌کنند حساسیت نشان داده و جلسه غیرعلنی برگزار می‌کنیم، کمیته‌ حقیقت‌یاب تشکیل داده و در بوق و کرنا کرده و حتی وزیر را تهدید به استیضاح می‌کنیم. همه این کارها برای این است که به یکی از نمایندگان بی‌احترامی شده است. اگر نماینده مردم هستیم چطور این قدر نسبت به همکارمان حساسیت نشان می‌دهیم؛ اما نسبت به چهار معصوم که در آتش سوختند سکوت می‌کنیم.

برخورد با نماینده سراوان و کارمند گمرک

همچنین دیروز حسینعلی امیری، معاون امور مجلس ریاست‌جمهوری اعلام کرد: با نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی و کارمند گمرک درباره فیلم پخش شده در فضای مجازی براساس قانون برخورد می‌شود. به گزارش «ایرنا» امیری در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با درگیری نماینده سراوان در گمرک گفت: پخش این کلیپ ناقص در فضای مجازی سوء‌تفاهم‌هایی را در جامعه و مجلس ایجاد کرده است. او به اختصاص ۴۵ دقیقه از وقت جلسه روز سه‌شنبه مجلس به‌صورت غیر‌علنی اشاره کرد و گفت: براساس بررسی‌های هیات مذکور، در فیلم کامل ماجرا، نماینده سراوان به گمرک مراجعه می‌کند و برای انجام هماهنگی‌های لازم معطل و به بخش پذیرش وارد می‌شود و سپس اتفاقاتی که در کلیپ مشاهده شد رخ می‌دهد.

به گفته امیری «رئیس گمرک در آن روز در دفتر خود حضور نداشته است تا نماینده مردم سراوان بتواند با وی دیدار کند.» وی افزود: در نهایت تصمیم گرفته شد نحوه برخورد کارمند در هیات رسیدگی به تخلفات اداری مورد بررسی قرار گیرد، نماینده سراوان نسبت به اهانت یکی از ارباب رجوع‌ها در دستگاه قضایی شکایت کند و مشکلات حوزه انتخابی درازهی در رابطه با مسائل گمرکی توسط معاون وزارت اقتصاد و رئیس‌کل گمرک حل و فصل شود.