از دفتر آموزش سازمان امور مالیاتی کشور نیز به‌عنوان بخش برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت الکترونیک، به دلیل تلاش در این زمینه تقدیر شد و علاوه بر اعطای تندیس «سازمان برتر» در نهادینه‌سازی سیستم یادگیری الکترونیکی، لوح تقدیری به علیرضا ترحمی هرندی، مدیر کل دفتر آموزش سازمان اعطا شد.

پیشنهاد تاسیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در سال ۱۳۹۵ به‌ سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ارائه و مجوز فعالیت این کرسی توسط یونسکو صادر شد. این کرسی در ۲۳ دی ماه ۹۶ به‌طور رسمی با مأموریت اصلی ترویج یادگیری الکترونیکی در کشور و انتقال تجربیات موفق در حوزه‌های مختلف سیستم یادگیری الکترونیکی ایجاد شد. کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی با برگزاری مراسم اعطای جایزه یادگیری الکترونیکی ضمن فرهنگ‌سازی و ظرفیت‌سازی، امکان تبادل تجربیات موفق میان افراد و مؤسسات فعال را فراهم کرده است.

اهداف جایزه یادگیری الکترونیکی که به‌صورت سالانه توسط کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران به برگزیدگان این حوزه اهدا می‌شود شامل «فرهنگ‌سازی در زمینه آموزش و یادگیری الکترونیکی»، «شناسایی و تشویق افراد و سازمان‌های مؤثر در توسعه و ارتقای جایگاه یادگیری الکترونیکی» و «معرفی برگزیدگان حوزه یادگیری الکترونیکی به جامعه» است. براساس یکی از محورهای این کرسی، به سازمان‌هایی که در نهادینه‌سازی سیستم یادگیری الکترونیکی در فرآیند توسعه به موفقیت‌های چشمگیری نائل شده‌اند، جایزه‌ای اعطا می‌شود. بر این اساس، سازمان امور مالیاتی کل کشور اولین برنده جایزه «سازمان برتر» کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران شد.