منتظری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه در راستای نامه‌نگاری‌ها بین دادستانی کل و وزیر امورخارجه، قرار بود ایشان مدارک خود در رابطه با اظهارنظر پیرامون وضعیت پولشویی در کشور را ارسال کنند، آیا اخیرا مدارکی را ارسال کرده‌اند؟ گفت: ان‌شاءالله که ارسال خواهند کرد و هنوز چیزی ارسال نشده است.

واکنش به ماجرای نماینده سراوان

دادستان کل کشور همچنین در واکنش به ماجرای اخیر درگیری لفظی نماینده سراوان در گمرک گفت: قضیه‌ای که دو سه روز قبل اتفاق افتاد خیلی موجب تاسف است که در نظام اسلامی یک نماینده و معاون وزیر و... بخواهد کارهایی کند که در شأن و جایگاهش نیست. خدا رحمت کند کسی که اندازه خودش را بداند. همانطور که مدیر و کارمند وظیفه دارد که ادای وظیفه کند، ارباب رجوع هم هر کسی که باشد مثل بقیه مردم است.

انتقاد از یک انتصاب رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس، دادستان‌کل کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در کشور افراد سالم زیاد داریم و قحط الرجال نیامده است، اما متاسفانه در پیدا کردن انسان‌های سالم مشکل داریم، فردی اخیرا نکته‌ای را فرموده است که منصوب شده به جایگاهی که شنیدن این حرف از این فرد جای تعجب دارد. من به‌شدت نسبت به این مساله گله‌مندم و اظهار تاسف می‌کنم فردی را به‌عنوان مسوول گزینش کشور نصب کرده‌اند که در اوایل انتصاب است و در مورد مسائلی بحث می‌کند که بسیار قابل‌تامل است. منتظری با بیان اینکه این فرد استفاده نادرستی از آیات قرآن می‌کند، گفت: این فرد می‌گوید چه اشکالی دارد که از افراد دوتابعیتی، سه‌تابعیتی و حتی ۵ تابعیتی استفاده کنیم و چطور برای مدیریت فوتبال کارشناس یا مربی خارجی می‌آوریم چه اشکالی دارد که در مسائل اقتصادی نیز این اتفاق بیفتد؟ اولا قیاس مع‌الفارق است، آقای عزیز یک مربی فوتبال که از خارج می‌آید چه‌کار می‌کند، به کودکان یاد می‌دهد که چگونه بازی کنند. دادستان کل کشور گفت: این مربی فن ورزش را به کودکان آموزش می‌دهد و حتی در مراتب بالاتر اگر پزشک متخصص خارجی را به داخل کشور بیاوریم تا قلب و مغز را عمل کند کسی مانع آن نخواهد شد و اشکالی ندارد، اما مدیریت‌های کلان کشور و مدیریت اقتصاد را می‌خواهند به دست خارجی‌ها بدهند، این موضوع یعنی چه؟ مگر این کشور قحط الرجال دارد و مگر در این مملکت ما رجال اقتصادی نداریم. باید به متخصصان اقتصادی زمینه داد و میدان را برای آنها باز کرد. وی خاطرنشان کرد: این کشور ظرفیت فراوانی دارد اما نباید مدیریت آن در دست کسی باشد که بگوید ما می‌توانیم از افراد دوتابعیتی هم استفاده کنیم. دو تابعیتی یعنی چه؟ دوتابعیتی یعنی اینکه شخصی یک پایش در ایران است و پای دیگرش در کانادا، یک پایش در ایران است و یک پایش در آمریکا. آنجا چه کار می‌کند، آیا به او ماموریت می‌دهند، نمی‌دهند؛ ما نمی‌دانیم. حداقل عقل اقتضا می‌کند این کار صورت نگیرد، آقای محترمی که در جای مهمی تکیه زده‌اید و می‌خواهید گزینش کشور را مدیریت کنید قانون این موضوع را ممنوع کرده، قانون نظام جمهوری اسلامی بلکه قانون مدنی، آن وقت ما بگوییم چه اشکال دارد برای امور اقتصادی از افراد دو تابعیتی استفاده کنیم! منتظری تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور که ما برای شما به‌عنوان رئیس دستگاه عالی اجرایی کشور احترام قائلیم، ملاحظه بفرمایید که این افراد چه گفتند و این موضوع مورد قبول شما است و در گزینش خود اجازه انتصاب افراد دوتابعیتی را می‌دهید!

دادستان کل کشور گفت: کسی که مسوول گزینش کشور شده و این حرف را می‌زند عقلا قابل‌قبول نمی‌دانیم و کار خلاف قانون انجام داده و حرف خلاف قانون می‌زند و من به‌عنوان دادستان کل قطعا نسبت به این مساله موضع‌گیری خواهم کرد، مگر حقوق مردم مفت و مجانی به‌دست آمده که امروز مدیریت کشور در دست افرادی باشد که هیچ اطمینانی به آنها نیست؟ وی افزود: حواسمان جمع باشد و مراقب باشیم در گفتارمان و در تصمیم گیری‌های ما حقوق مردم مساله مهمی است. این موضوع از مسائل حقوقی آن است چون جایی که اقدامی شود که باعث تضییع حقوق عامه شود وظیفه دستگاه قضایی و قوه‌قضائیه است که به آن ورود کند. همچنین به گزارش «ایرنا» دادستان کل کشور گفت: متنی به‌عنوان تعریف حقوق عامه در قالب آیین‌نامه تهیه و در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تا ماه آینده به نتیجه برسد. منتظری با اشاره به مساله حقوق عامه گفت: ما یک نظام سکولار و نظام لیبرالی مانند غرب، نیستیم؛ بلکه ما نظام جمهوری اسلامی هستیم و این قانون اساسی ماست. در نظام اسلامی از یک مدیر مسلمان چه خواسته‌اند؟