امنیت منطقه در ۱۰ ماه گذشته افزایش یافته است

 از دیگر سو سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به حضور ناو آمریکایی در خلیج‌فارس گفت: «در 10 ماه گذشته به‌واسطه عدم حضور ناو آمریکایی در خلیج‌فارس و دریای عمان، شاهد افزایش امنیت و آرامش و کاهش حوادث در این منطقه راهبردی بودیم.» همزمان معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در واکنش ارتش به ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج‌فارس گفت:‌ «به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم ناو هواپیمابر استنیس به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شود.»

به گزارش «ایرنا» از روابط‌عمومی سپاه، سردار رمضان شریف ادامه داد: «در پی انجام موفقیت‌آمیز رزمایش پیامبر اعظم(ص) 12 سپاه در منطقه عمومی خلیج‌فارس که با به‌کارگیری تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید در رزم و اجرای عملیات تهاجمی، وجه جدیدی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت، سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یگان‌های شرکت‌کننده در این رزمایش غرورآفرین، به‌ویژه یگان‌های نیروی زمینی سپاه و یگان‌های پشتیبانی نیروی دریایی سپاه تقدیر کرد.» وی با اشاره به متفاوت بودن رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ در مقایسه با سایر رزمایش‌های گذشته این نیرو و همزمانی آن با ورود ناو گروه آمریکا به منطقه تصریح کرد: «در ۱۰ ماه گذشته به‌واسطه عدم حضور ناو آمریکایی در خلیج‌فارس و دریای عمان، شاهد افزایش امنیت و آرامش و کاهش حوادث در این منطقه راهبردی بودیم.»

اجازه نمی‌دهیم «استنیس» به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شود

همچنین معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در واکنش ارتش به ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج‌فارس گفت:‌ «به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم ناو هواپیمابر استنیس به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شود.» به گزارش «ایسنا» امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه دافوس اظهار کرد: «پاسخ نیروهای مسلح به این است که ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم. این ناو ۱۰ ماه در خلیج‌فارس نبوده و اکنون به این منطقه آمده است اما مشابه این ناو در منطقه بوده است.» وی در ادامه افزود: «ما در خلیج‌فارس براساس قوانین دریایی، آب‌های سرزمینی داریم و خارج از آب‌های سرزمینی ما، دریای آزاد محسوب می‌شود و هرکس می‌تواند آنجا دریانوردی کند، همان‌طور که ما می‌توانیم در آب‌های آزاد دریانوردی کنیم. وقتی ما گفتیم به اقیانوس اطلس رفته و نزدیک مرزهای استکبار جهانی ناوهای ما دریانوردی می‌کنند براساس همین قانون دریانوردی در آب‌های آزاد بود.» معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ورود ناو آمریکایی خیلی برای ما مهم نیست، افزود: «آنها نمی‌توانند اقدامی علیه ما انجام دهند. ما آن‌قدر پیش‌بینی و امکانات داریم و تمرین کرده‌ایم که بتوانیم مقابل تبلیغات آنها بایستیم. مطمئن باشید که آنها جرات هیچ اقدامی علیه ما را ندارند. ورود این ناو به خلیج‌فارس خیلی برای ما مهم نیست، زیرا در آب‌های آزاد می‌توانند دریانوردی کنند مثل نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری، ما کار خودمان را انجام می‌دهیم. رویکرد ما هم شب حمله‌ای فکر کردن است. یعنی ما هر لحظه آماده دفاع هستیم.»