او همچنین در گفت‌و‌گویی با «ایسنا» ضمن اشاره به برخی نمایندگان که امضای خود را از این طرح استیضاح پس گرفتند، گفت: با وجود انصراف تعدادی از متقاضیان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، هنوز تعدادی از نمایندگان مصر به استیضاح هستند و بنابراین استیضاح فعلا به قوت خود باقی است. او در این باره توضیح داد: در ابتدا ۴٧ نماینده متقاضی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بودند که در یک مرحله بعد از اعلام وصول استیضاح، حدود ١٠ نفر امضای خود را پس گرفتند و در مرحله بعد هم تعداد دیگری از نمایندگان از استیضاح منصرف شدند. نور محمد تربتی‌نژاد، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس هم دیروز به خبرگزاری مهر از انصراف ۳۵ نفر از امضاکنندگان طرح استیضاح حجتی خبر داد و گفت که ۱۱ نفر از متقاضیان استیضاح همچنان بر این درخواست خود مصر هستند. او افزود: «بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون کشاورزی در جلسه مشترک، مسوول پیگیری پس گرفتن امضا‌های استیضاح شدم. به‌دلیل اینکه نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه حضور دارند، موفق نشدم با ۱۱ نفر از نمایندگان تماس بگیرم. احتمالا این افراد نیز با توجه به شرایط خاص کشور، با پس گرفتن امضا‌هایشان موافقت خواهند کرد؛ اما طبق قانون حتی اگر یک نفر هم با استیضاح وزیر کشاورزی موافق باشد، این استیضاح انجام خواهد شد.»

این موضوعی است که عضو هیات‌رئیسه مجلس نیز آن را تایید کرده است. علی اصغر یوسف‌نژاد درباره احتمال منتفی شدن استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: تنها در صورتی استیضاح حجتی منتفی می‌شود که تعداد امضاهای متقاضیان این استیضاح به صفر برسد و حتی اگر یک نفر هم باقی بماند، این استیضاح انجام می‌شود. یوسف‌نژاد همچنین دیروز در گفت‌و‌گویی دیگر، با اشاره به اینکه ما شرایط را برای استیضاح فراهم کرده و معاونت قوانین و نظارت مجلس هم آماده برگزاری این جلسه هستند، به خبرگزاری مهر افزود: از وزیر جهاد کشاورزی برای حضور در جلسه روز یکشنبه دعوت به عمل آمده است. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره احتمال حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای دفاع از حجتی تصریح کرد: طبق آیین‌نامه، ما از رئیس‌جمهور دعوت می‌کنیم که در این جلسه حضور یابد؛ اما این مساله تحت اختیار رئیس‌جمهور است که در این جلسه حضور یابد یا خیر و الزامی در این‌باره وجود ندارد. دو فراکسیون سیاسی مجلس یعنی فراکسیون امید و فراکسیون نمایندگان ولایی روز گذشته تصمیم‌گیری درباره این استیضاح را به جلسه فراکسیون پیش از جلسه علنی مجلس موکول کردند.

بررسی آتش‌سوزی مدرسه زاهدان و حادثه اتوبوس

در خبری دیگر از مجلس، نمایندگان در جلسات هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی گزارش اقدامات انجام‌شده درخصوص حادثه آتش‌سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان با حضور وزیر آموزش و پرورش و همچنین بررسی حادثه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات را در دستور کار دارند.

در همین حال سید‌حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: در این جلسه که قراراست امروز تشکیل شود، علاوه‌بر آنکه اعضای کمیته رسیدگی به حادثه آتش‌سوزی در مدرسه اسوه حسنه زاهدان گزارش خود را ارائه خواهند کرد، از وزیر آموزش و پرورش دعوت شده تا گزارش دهد بعد از این حادثه چه تصمیماتی اخذ و اقداماتی انجام شده و با توجه به حضور وی در زاهدان، برای این مورد خاص در زاهدان چه تدابیری پیش‌بینی شده است. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اضافه کرد: در جلسه روز سه‌شنبه (۱۱دی) نیز هیات کمیسیون برای رسیدگی به حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات گزارش خود را ارائه خواهد کرد و از رئیس دانشگاه آزاد هم دعوت شده تا درباره این اتفاق، عوامل مسبب آن، برخورد با خاطیان و پیشگیری‌های صورت‌گرفته توضیح دهند.