درخواست استعفا و عذرخواهی سرپرست واحد علوم و تحقیقات و رئیس دانشگاه آزاد، عذرخواهی رسمی در تریبون رسمی توسط سرپرست واحد و رئیس دانشگاه، ساخت یادبود برای عزیزان از دست رفته، استقرار همیشگی اورژانس در محل دانشگاه، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تعیین سرعت مجاز و نصب برگه معاینه فنی در اتوبوس و بررسی آن در بازه‌های زمانی کوتاه و استخدام راننده‌های با صلاحیت، ساخت حفاظ برای جلوگیری از ریزش کوه و نصب گاردریل در طول مسیر، رایگان شدن یا حداقل کم شدن هزینه آژانس‌ها تا هنگامی که نوسازی ناوگان و حفاظت مسیرها تامین شود، نظارت بهداشتی مداوم بر بوفه‌ها و راه‌اندازی بوفه سر پوشیده ابن‌سینا و تعویق امتحانات به‌دلیل مناسب نبودن اوضاع روحی دانشجویان ۹ درخواستی است که در این تجمع ازسوی دانشجویان مطرح شد. همچنین مادر یکی از جان‌باختگان واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات طی سخنانی خواستار برخورد با عوامل این حادثه شد. در همین حال دانشجویان و خانواده جان‌باختگان، روز گذشته شرکت در مراسم ترحیم دانشگاه آزاد برای جان‌باختگان حادثه اتوبوس را تحریم کردند. به گزارش خبرآنلاین، این مراسم در مسجد دانشگاه سوهانک برگزار شد. حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران که سه‌شنبه هفته گذشته روی داد، ۱۰ کشته و ۲۷ مجروح بر جای گذاشت. به‌دنبال این حادثه ۵ مقام مسوول در دانشگاه آزاد از سمت خود برکنار شدند و دو نفر نیز بازداشت شدند. همزمان روز گذشته علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: هیچ کوتاهی در پیگیری قانونی رسیدگی به پرونده جان‌باختگان حادثه علوم و تحقیقات و همچنین رسیدگی به بهبود وضعیت مجروحان نخواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، ولایتی گفت: این اتفاق بسیار حادثه تلخی بود که متاسفانه تعدادی از فرزندان جامعه علمی کشور جان باختند که در این رابطه همه ابعاد این حادثه به‌صورت قانونی پیگیری خواهد شد. او خاطرنشان کرد: این حادثه تلخ دل همه اعضای خانواده دانشگاه آزاد را به درد آورد. هیچ کوتاهی در پیگیری قانونی رسیدگی به پرونده جان‌باختگان و همچنین رسیدگی به بهبود وضعیت مجروحان نخواهد شد.

آغاز به کار پیمانکار جدید

همزمان با تجمع روزگذشته دانشجویان، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی پس از سه روز تعطیلی فعالیت خود را با پیمانکار جدید در واحد حمل‌ونقل آغاز کرد. رضا مسعودی، سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اعلام کرد که شرکت «واحد‌ گشت» به‌عنوان پیمانکار جدید واحد حمل‌ونقل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به کار جابه‌جایی مراجعه‌کنندگان و دانشجویان این دانشگاه ادامه می‌دهد.

آخرین وضعیت مصدومان

با تمام اینها همچنان سطح هوشیاری سه تن از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس پایین گزارش شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در تشریح آخرین وضعیت درمان ۱۶ مصدومی که در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری هستند، گفت: از این ۱۶ بیمار حدود هفت بیمار همچنان در بیمارستان بستری هستند و ۹ نفرشان هم بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی و پایدار شدن شرایط‌شان مرخص شدند. هفت نفری که باقی مانده‌اند عمدتا دچار شکستگی‌های متعدد و آسیب به سر بودند که برای برخی از آنها اقدامات جراحی هم انجام شده و در حال حاضر شش نفرشان در آی‌سی‌یو و یک نفر هم در بخش ارتوپدی بستری هستند. به گزارش انتخاب، مهدی رضایی ادامه داد: در مجموع شرایط مصدومان نسبت به زمان پذیرش‌شان رو به بهبودی است. به هر حال برخی از آنها آسیب‌های جدی به مغز، جمجمه و قفسه سینه‌شان وارد شده است. منتها شرایط‌شان از نظر پزشکی نسبت به روز پذیرش‌شان بهتر است. امیدواریم در مراحل درمانی بعدی‌شان بتوانند سلامت‌شان را به دست آورند. رضایی همچنین اظهار کرد: از شش نفری که در آی‌سی‌یو بستری هستند، متاسفانه سطح هوشیاری‌ سه نفرشان پایین است؛ اما نسبت به روزهای قبل شرایط‌شان بهتر شده و ان‌شاءالله بهبود می‌یابند.