قول دادستان کل کشور

براساس آنچه خبرگزاری تسنیم از حضور دادستان کل کشور در دانشگاه علوم و تحقیقات گزارش داد، منتظری با اشاره به دستور فوری رئیس قوه‌قضائیه برای پیگیری حادثه مرگبار در این دانشگاه گفت: در این حوادث باید با متانت و آرامش مسائل بررسی شود و اگر کسی قصور داشته طبق قانون با آنها برخورد شود. دادستان کل کشور ضمن درخواست از دو دانشجو برای بیان انتقادات خود درباره این حادثه اظهار کرد: آن مقداری که در حوزه وظیفه ما است مطمئن باشید در حمایت از دانشجویان جان‌باخته و مصدوم، وظیفه خود را کامل انجام می‌دهیم و از شما می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنید و مطمئن باشید در حمایت از شما و سایر دانشجویان تا آخر ایستاده‌ایم و ماجرا را پیگیری می‌کنیم. منتظری ادامه داد: اگر مقصر مشخص شود،‌ قطعا براساس آنچه وظیفه داریم با مقصر برخورد می‌کنیم. نکته دوم بحث ایمن‌سازی است که مطمئن باشید بر روند اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود، شخصا نظارت خواهم کرد.

برخورد اتومبیل به دانشجویان معترض؟

با این همه دیروز، تصاویری از دانشگاه علوم و تحقیقات در کانال‌های خبری منتشر شد که نشان می‌داد دو خودرو با سرعت بالا از میان دانشجویان معترض می‌گذرند. کانال‌های خبری مدعی شدند که یکی از این خودروها حامل محمد طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بود؛ البته دقایقی بعد روابط عمومی دانشگاه آزاد این خبر را تکذیب کرد. رضا همدانچی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، ضمن تکذیب انتساب فیلم منتشر شده از خودروی رئیس دانشگاه آزاد گفت:‌ طهرانچی در محوطه واحد علوم تحقیقات با تک‌تک دانشجویان معترض گفت‌و‌گو و از آنان دلجویی کرد. البته محمد کرم درآبادی سخنگوی اورژانس تهران هم در گفت‌وگو با «ایلنا» در واکنش به حضور اورژانس در دانشگاه علوم و تحقیقات به‌دلیل برخورد خودروی مسوولان دانشگاه با دانشجویان گفت: نیروهای اورژانس تهران در روزهای اخیر به‌دلیل برخی اعتراضات و تجمعات پس از حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات در این محل حضور دارند؛ اما دیروز هیچ تماسی مبنی گزارش تصادف در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات با سامانه ۱۱۵ اورژانس تهران برقرار نشد.

ماموریت لاریجانی به کمیسیون آموزش

در جلسه دیروز مجلس نیز نمایندگان با تذکرات و اظهارات خود از حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات انتقاد کردند. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حادثه اخیر در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات را بسیار تاثربرانگیز دانست و به کمیسیون آموزش و تحقیقات ماموریت داد که این حادثه را بررسی و گزارش آن را ارائه کند. او تاکید کرد: لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه رسیدگی کامل داشته باشد و نتیجه را ارائه کند و افرادی که قصور یا تقصیری داشتند، مشخص شوند. رئیس مجلس همچنین گفت: این حادثه روان اجتماعی را تحت‌تاثیر قرار داده و ما خواستیم که گزارش‌های میدانی صورت بگیرد و از قوه‌قضائیه هم درخواست کردیم که گزارش‌های خود را ارائه دهد و این موضوع در کمیسیون مربوطه رسیدگی شود.