برگزاری مراسم گرامیداشت 9 دی

به گزارش «ایرنا» جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی نشان داد که توان و ظرفیت شکست استکبار جهانی را در عرصه‌های مختلف دارد. سردار سلامی با بیان اینکه در نهم دی‌ماه و در آن روز خاطره‌انگیز تاریخی ملت ایران تاریخ جدیدی ساختند، گفت: این بار ائتلاف همه قدرت‌های شیطانی که مصمم بودند از فرصت فتنه داخل کشور نظام را به براندازی برسانند، ملت ایران آرزوی به هم پیوسته قدرت‌های جهانی و دنباله‌های داخلی آنها را در گورستان بزرگ این سرزمین دفن کرد. سردار سلامی در ادامه تصریح کرد: ملت همه زخم‌های این فتنه را ترمیم کرد و امروز مقاومت‌های ملت ایران در سایر بلاد اسلامی دیده می‌شود. جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فتنه را عامل بروز تحریم‌ها دانست و یادآور شد: بولتون از مقامات آمریکایی آن زمان اعلام کرد که اکنون فتنه شکست خورده است و زمان آغاز تحریم رسیده است. به گزارش خبرگزاری فارس، او با بیان اینکه فتنه ۸۸ عامل تحریم کشور بود، گفت: ملت ایران همچنان از آن فتنه خطرناک رنج می‌برد‌. سردار سلامی اضافه کرد: فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی خطرناک‌تر و سهمگین‌تر بود؛ زیرا دشمن همه هویت، آگاهی و آزادی ملت ایران را نشانه رفته بودند، آنها می‌خواستند دستاوردهای ملت را قربانی کنند. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر او گفت: این فتنه آسیب فراوانی به اقتصاد زد و شیرینی حضور گسترده و تاریخی مردم در انتخابات را به کام آنها تلخ کرد. حال همه قضاوت کنید آیا چیزی جز خیانت آشکار و محاربه بر پیشانی سران فتنه نقش بسته است؟

نفوذ منطقه‌ای ایران

او در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: امروز نفوذ منطقه‌ای ما بخش‌های مهمی از سیاره زمین را در بر گرفته است این نفود نظامی نیست؛ بلکه نفوذ آرمان‌ها و اندیشه‌های تابناک رهبر بزرگ است. رهبر توانسته است بخش‌های بزرگی از جهان اسلام را از سیطره استکبار خارج کند. جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز گزینه نظامی دشمن مردود و نابود است؛ به اندازه‌ای قدرت انباشته‌ایم که در زمین، هوا و دریا راه را برای هر متجاوزی از جمله آمریکا و شرکای او ببندیم.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا به زوال سیاسی نظامی و اقتصادی رسیده است، گفت: بیشترین زوال، زوال عقل استراتژیک و پایان یافتن عقل آمریکا است که منابع عظیم آمریکا را در بیابان‌های منطقه هدر می‌دهند و بدون هیچ دستاوردی مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند‌. وی خارج شدن آمریکا از برجام را نشانه نداشتن تفکر سیاسی دانست و گفت: آنها ۷ تریلیون دلار در سوریه و عراق هزینه می‌کنند، اما سرانجام مجبور به ترک منطقه می‌شوند. آنها به‌رغم همه شکست‌ها همچنان بر ملت ما متمرکز هستند و با جنگ روانی علیه ما اقدام می‌کنند اما ملت ایران آنها را در این جنگ جدید هم شکست خواهد داد. سردار سلامی عنوان کرد: ملت ایران می‌داند مذاکره سیاست بازی آنهاست و ما هرگز در میدان سیاست آنها بازی نمی‌کنیم؛ مذاکره، شکننده وحدت ملی و مقاومت تقویت‌کننده وحدت ملی است. در مذاکره آنها به کاری که دوست دارند وارد می‌شوند و ما در میدانی که نفرت داریم وارد می‌شویم. جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: ما می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی کمر تحریم را بشکنیم. آنها فکر می‌کردند که با تحریم می‌توانند ما را شکست بدهند اما هرچه بیشتر تحریم کنند پروژه تحریم شکست بیشتری می‌خورد.

روسای قوا نظریه‌پردازی نکنند

ازسوی دیگر عبدالله حاجی‌ صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران روز گذشته در مراسم گرامیداشت سالروز «۹ دی» در شیراز با بیان اینکه یکی از پیام‌های ۹ دی به مسوولان کنار گذاشتن اجتهاد در هر موضوعی است، گفت: انتظار نداریم روسای قوا نظریه‌پردازی کنند؛ بلکه نظر ولایت را حکم‌الله بدانند و به آن عمل کنند. به گزارش «ایسنا» وی با طرح سوالی مبنی‌بر اینکه آیا ۹ دی مربوط به سال ۸۸ است، یا هر سال باید نقش آفرین باشد، گفت: این روز برای همیشه زنده خواهد بود. به گزارش خبرآنلاین، با بیان اینکه دشمن برای ۴۰ سالگی انقلاب برنامه دارد و در حال تلاش است تا مردم نتوانند چهل سالگی انقلابشان را جشن بگیرند، گفت: چراکه برای نخستین بار است که در تاریخ اسلام حاکمیت خدا چهار دهه عمر می‌کند.

پایان غبارآلودگی فضای سیاسی در ۹ دی

 علی لاریجانی رئیس مجلس نیز روز گذشته در جلسه علنی مجلس گفت: ۹ دی ماه غبارآلودگی فضای سیاسی را از بین برد و کشمکش‌های داخلی را پایان داد و زنجیره‌ای از دخالت‌های فرصت‌طلبانه آمریکا و بعضی کشورهای غربی و البته برخی ناامنی‌های کوچک، آنان را سر جای خود نشاند و با روشنگری، مسیر انقلاب را مستحکم کرد. به گزارش «ایسنا» او دخالت‌های خارجی به‌ویژه دخالت آمریکا در حوادث ماه‌های قبل از ۹ دی‌ماه را از دیگر ابعاد شکل‌گیری این روز برشمرد و اظهار کرد: آمریکایی‌ها در این دخالت صریح بودند. لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنبه دیگر شکل‌گیری ۹ دی گفت: برخی سیاستمداران و گروه‌ها در شرایط حساس، توجه به روشنگری‌های خیرخواهانه رهبر معظم نکردند. حضرت آیت‌آلله خامنه‌ای بارها مسیر را نشان دادند چه در جلسات خصوصی و چه در جلسات علنی. آنچه خیر ملت و گروه‌ها و عناصر سیاسی بود را بر مبنای قانون بیان کردند که اگر به موقع توجه می‌شد این‌گونه فتنه‌ها اصلا ایجاد نمی‌شد یا خیلی سریع تمام می‌شد.

نهم دی را مظهر تفرقه نکنیم

به گزارش «ایرنا» علی مطهری، نایب‌رئیس دوم مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی دیروز مجلس را برعهده داشت ضمن گرامیداشت نهم دی اظهار کرد: این روزی است که مردم قطع نظر از خطاهای دو طرف انتخابات ۸۸ برای حفظ انقلاب و نظام به میدان آمدند و دفاع کردند. او ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، باید این روز را مظهر اتحاد مردم قرار دهیم. نباید، این روز را مظهر تفرقه قرار داد.

هشدار در مورد فتنه جدید

به گزارش «ایرنا» سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز در مراسم گرامیداشت ۹ دی در مدرسه‌ فیضیه قم، با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فتنه جدید در انتخابات سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی و انتخابات ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری گفت: تخریب شورای نگهبان با عناوینی مانند نظارت استصوابی از امروز آغاز شده و برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز برنامه دارند و با شعارهای هنجارشکن به‌دنبال فتنه‌انگیزی هستند، ولی بدانند تا این مردم، حوزه انقلابی و بسیجیان در این کشور هستند، ناکام خواهند بود. همچنین قطعنامه سراسری یوم الله نهم دی ۱۳۹۷ در ۵ بند در پایان مراسم گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی قرائت شد.