به گزارش «ایرنا»حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در توضیح روند تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: روند بررسی این لایحه با توجه به ارتباط آن با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام کُند شده بود اما با پیگیری‌های بسیار و بررسی در نهایت تصویب و مورد موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت. فلاحت‌پیشه گفت: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) پربحث‌ترین لایحه است. سه ایراد به لایحه CFT چند معنا دارد، ممکن است بقیه ایرادات رفع و تنها این ۳ ایراد مورد نظر شورای نگهبان باشد زیرا ۷ ایراد قبلی شورای نگهبان به دلیل اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شد. در هر حال ایرادات مجدد در کمیسیون و بعد از آن در صحن بررسی می‌شود بنابراین پرونده CFT تا یک هفته دیگر در مجلس بسته خواهد شد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: به نظر بخش عمده لایحه CFT به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع و در آنجا تعیین تکلیف خواهد شد. ما نیز به‌عنوان کمیسیون اصلی در مجلس به جلسه بررسی این لایحه در مجمع تشخیص دعوت خواهیم شد. فلاحت‌پیشه در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرایط به نظر می‌رسد لوایح پالرمو و CFT تا یک ماه آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف می‌شوند.

تاکیدکمیسیون امنیت ملی بر مصوبه پیشین درباره CFT

همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از اصرار مجدد این کمیسیون بر مصوبه پیشین خود درباره لایحه CFT خبر داد و گفت: این لایحه در دستور کار صحن علنی اولین هفته کاری آتی مجلس قرار می‌گیرد. به گزارش «ایرنا» حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، در تشریح نشست روزگذشته این کمیسیون با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT گفت: در این جلسه که با حضور عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان برگزار شد، کمیسیون به بررسی ایرادات این شورا درباره لایحه CFT پرداخت و بر نظر قبلی خود اصرار کرد.

هیچ استیضاحی در دستور کار مجلس قرار ندارد

همچنین به گزارش «ایسنا» علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در حال حاضر هیچ استیضاحی در دستور کار مجلس قرار ندارد و همه استیضاح‌ها از دستور کار خارج شده است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با طراحان استیضاح وزرا صحبت شده یا خیر، عنوان کرد: همه طراحان استیضاح امضایشان را پس گرفته‌اند. یوسف‌نژاد درخصوص استیضاح وزیر کشور نیز گفت: حدود ۲۰ امضا برای این استیضاح جمع شده بود که همگی امضای خود را پس گرفتند. به گزارش «ایرنا» یوسف‌نژاد در پاسخ به این سوال که شنیده شده رهبر معظم انقلاب در مورد عدم استیضاح وزیران در مجلس توصیه‌هایی داشته‌اند، گفت: من در این مورد چیزی نشنیده‌ام.

ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه ایرانی 

همچنین به گزارش «ایرنا» نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تبلیغ کالای خارجی دارای مشابه با نمونه کالای ایرانی را به منظور حمایت از کالای تولید داخلی در صدا و سیما، مطبوعات، تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی، اوراق چاپی تلفن و فضای مجازی ممنوع کردند.

فراخوانی رئیس صداوسیما به مجلس 

درخبری دیگر احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از جلسه روزگذشته علی عسگری رئیس سازمان صدا‌و‌سیما باهیات رئیسه مجلس خبر داد. در پی حاشیه‌های پرونده نماینده سراوان، نمایندگان به اقدامات صدا و سیما درخصوص پایین آمدن شأن و جایگاه مجلس انتقاد داشتند.

نامه ۱۰۵ نماینده مجلس به رهبری 

همچنین به گزارش «ایرنا»، سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه‌ای با امضای ۱۰۵ نماینده مجلس شورای اسلامی برای اختصاص ۳۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای احیای دریاچه ارومیه به رهبر معظم انقلاب ارسال شد.