وی با بیان اینکه در جایی مثل استان لرستان که آب و هوا و خاک مناسب وجود دارد، دلیلی برای بیکاری وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: دشمن پیش از انقلاب اسلامی برای عدم وقوع این انقلاب، تلاش کرد و پس از انقلاب نیز هر حیله‌ای را امتحان کرد؛ اما با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری در تمامی مراحل سرشان به سنگ خورد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به فعالیت‌های بزرگی که در ۴۰ سال انقلاب اسلامی در کشور انجام گرفته است، یادآور شد: ایران در سال ۵۶، ۶ میلیون بشکه نفت استخراج می‌کرد که پنج میلیون بشکه آن فروخته می‌شد و با توجه به جمعیت ۳۰ میلیونی، ۴۶ درصد مردم زیر خط فقر بودند اما در حال حاضر پایین‌تر از دو میلیون بشکه نفت صادر می‌شود و با توجه به جمعیت ۸۵ میلیون نفری، تعداد بسیار کمتری زیر خط فقر هستند. مخبر با تاکید بر اینکه امروز در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم، گفت: اصلی‌ترین بحث این جنگ معیشت مردم و اشتغال است. بنابراین هر اشتغالی که در کشور ایجاد می‌شود، اسلحه‌ای در جنگ اقتصادی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به همه امکاناتی که در لرستان و شهرستان دلفان وجود دارد، می‌توانیم دلفان را به یک منطقه موفق اقتصادی با محوریت اشتغال تبدیل کنیم. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه بیش از ۵۰درصد مردم این منطقه در روستا بوده، تصریح کرد: ان‌شاالله در دلفان شاهد میانگین بیکاری ۲ یا ۳ درصد پایین‌تر از آمار بیکاری استان خواهیم بود. مخبر استان لرستان را دارای ظرفیت مهاجرت مثبت دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم دو سال دیگر که به اینجا می‌آیم بهشتی برای مردم فراهم شده باشد و این با همکاری مردم و مسوولان استان و استفاده از جوانان امکان‌پذیر خواهد شد.