در این نشست آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: فضای مجازی می‌تواند فرصتی برای ما باشد و ما باید تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبدیل و از فرصت‌های آن به نفع اسلام، انقلاب و مملکت استفاده کنیم. به گزارش «ایرنا» آیت‌الله احمد جنتی در نشست مشترک هیات‌رئیسه مجلس خبرگان در دور پنجم با کمیسیون‌های داخلی این مجلس درباره تهدیدها و فرصت‌هایی که در بستر فضای مجازی وجود دارد، گفت: فضای مجازی موضوع بسیار مهمی است که بسیاری از آن وحشت دارند و ناراحت هستند، البته حق هم دارند زیرا از این فضا علیه ما استفاده می‌شود.وی افزود: وقتی رادیو و تلویزیون آمده بود همه وحشت کردند که مبادا دین مردم از دست برود، ولی بعدا دیدند که بهترین استفاده‌ها را می‌توان از آن کرد؛ فضای مجازی نیز همین‌طور است؛ مطلعین معتقدند ما می‌توانیم به نفع انقلاب از آن استفاده کنیم.

راه‌حلی برای رفع مشکلات معیشتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: باید تمام همت ما این باشد که این مشکلات را حل کنیم و اگر نمی‌توان آن را به شکل نهایی حل کرد، به شکل نسبی رفع شود.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: اگر دولت هزینه‌های زائد خود را کاهش دهد و اموال فراوان خود را بفروشد، می‌تواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند. وی با بیان اینکه معنی‌ مشکلات معیشتی این نیست که دستاوردهای انقلاب را فراموش کنیم و از انقلاب ناامید شویم، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند بذر ناامیدی در دل مردم بکارند تا حضور مردم در صحنه از بین برود. رئیس مجلس خبرگان، رهبری آمریکا را در حال افول دانست و گفت: کسی به خیال نجات، به آمریکا دل نبندد‌؛ آمریکا به گرسنگان کدام کشور کمک کرد که بخواهد به ما کمک کند؟

به گزارش «ایسنا» رئیس مجلس خبرگان گفت: شرایط اقتصادی کنونی نباید در جامعه ما ایجاد ناامیدی کند. اگر مردم ناامید شوند، دیگر در صحنه حضور پیدا نمی‌کنند.به گزارش خبرگزاری مهر، وی با بیان اینکه با پشت میز نشستن و امضا کردن که امروز رایج شده است، نه مشکل معیشت مردم نه سیاست‌شان حل نمی‌شود، گفت: مسوولان باید پنج‌شنبه و جمعه‌ها نیز شب و روز کار کنند و کار کردن آنها مانند سال ۵۷ باشد تا کشتی انقلاب را به ساحل نجات برسانند، وگرنه دشمن برای از بین بردن دین و دنیای مردم، بسیج شده است.

چرا مسوولان برجام را آتش نزدند؟

به گزارش «ایرنا» آیت‌الله جنتی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: اروپایی‌ها از آمریکایی‌ها بدتر هستند یا اگر هم بدتر نباشند، بهتر هم نیستند.وی افزود: برخی خیال می‌کنند آمریکا که از برجام کنار کشید، می‌توانند به اروپایی‌ها تکیه کنند؛ درحالی‌که اروپایی‌ها امروز و فردا می‌کنند و کاری به نفع ما نخواهند کرد.به گزارش «ایسنا» وی تصریح کرد: بدون‌شک اروپا نیز اگر از آمریکا بدتر نباشد، بهتر نیست؛ زیرا آنها نیز در قضیه برجام تنها اتلاف وقت می‌کنند، حتی برخی از همان کشورها از گروهک منافقین هم حمایت به‌عمل می‌آورند و دل‌بستن به اروپا نیز عین سفاهت است. متاسفانه در قضیه برجام مسوولان کشور ما به توصیه‌های رهبر انقلاب توجه نکردند و امروز نیز نتیجه‌ای نگرفته‌اند.او با اشاره به سخنان رهبری درباره مقابله با اقدام آمریکایی‌ها در صورت پاره کردن برجام، تصریح کرد: باید از مسوولان گله کنیم که چرا این کار (آتش زدن برجام) را نکردند؛ در نهایت هم باید همین کار را بکنند.

نقشه دشمن برای ۴۰ سالگی انقلاب

آیت‌الله جنتی در ادامه سخنانش با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب و با بیان اینکه دشمن فعلا به فکر مسائل نظامی‌ نیست، گفت: فتنه آنها این است که افکار عمومی را از طریق رسانه‌های زیادی که در اختیار دارند فاسد و مردم را به نظام بدبین کنند. ما باید بایستیم و حرف‌هایمان را بزنیم. حرف برای گفتن هم زیاد داریم و هر قدر بگوییم کم است.به گزارش «ایسنا» رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه «امروز دشمن برای حکومت اسلامی نقشه کشیده است و به همین دلیل باید در کنار هم ایستادگی و توطئه‌ها را خنثی کنیم»، اظهار کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این چهار دهه ما دستاوردهای بسیاری داشته‌ایم، پس قطعا امروز یکی از وظایف ما این است که توفیقات انقلاب اسلامی را به رخ بکشیم.وی با بیان اینکه بیماری آیت‌الله مومن واقعه‌ای تلخ برای مجلس خبرگان و شورای‌نگهبان بود، افزود: حال‌ ایشان رضایت‌بخش نیست، هوشیاری خیلی خوبی ندارند و امیدواریم هرچه زودتر شفا پیدا کنند.

تاکید بر حمایت دولت از پیام‌رسان‌های داخلی

در پایان این نشست اعضای مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای بر حمایت ویژه و حداکثری دولت از پیام‌رسان‌های داخلی به میزان حمایت از طرحی ملی تاکید کردند. به گزارش «ایسنا» در بخشی از این بیانیه آمده است: در اهمیت فضای مجازی و نقش آن در تمدن‌سازی به تعبیر مقام معظم رهبری تردیدی وجود ندارد؛ بنابراین از وزارت ارتباطات، شورای‌عالی فضای مجازی و همه دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار می‌رود به‌طور فعال در جهت ساماندهی این فضا و مقابله با ابتذال اخلاقی و جنگ روانی دشمن، چاره‌اندیشی کرده و برای بومی‌سازی آن و تقویت شبکه ملی اطلاعات و نیز رصد و مقابله با شبکه‌های معاند و غیر‌اخلاقی، گامی اساسی بردارند.