به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پست اینستاگرامی رئیس کل بانک مرکزی آمده است: «۱- جنگ اقتصادی علیه مردم ایران کمتر از یک جنگ نظامی نیست. دولت آمریکا برای جبران شکست‌هایش در صحنه تحریم‌ها همواره به ابزار جنگ روانی و تبلیغاتی متوسل می‌شود.

مردم عزیز ایران به خوبی به این موضوع پی برده‌اند، لذا مجموعه تصمیم‌گران و رسانه‌ها نیز باید همسو با مردم، برنامه و استراتژی داشته باشند. در شرایط تحریم و فشار اقتصادی، طرح مشکلات و اظهارات و تحلیل خصوصا از سوی مسوولان باید در چارچوب استراتژی باشد.

۲- رانت و فساد در شرایط تحریم تشدید می‌شود؛ مبارزه با رانت و مراقبت از فضاهای نفوذ رانت‌جویان از مسیر وضع و اصلاح مقررات، واردات، صادرات، نرخ، سهمیه، توزیع و... بسیار مهم و ضروری است. مردم بزرگوار کشورمان که در برابر برخی سختی‌ها و مشکلات معیشتی مقاومت می‌کنند جولان رانت‌جویان و رانت‌سازان را نمی‌پذیرند. رسانه‌ها می‌توانند نقش برجسته‌ای ایفا کنند. بانک مرکزی در این مسیر مصمم است.»

به نظر می‌رسد این اظهارات در واکنش به سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر نوبخت باشد. نوبخت در سفر استانی خود در پایان هفته گذشته گفته بود: «در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم و کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت در روز و ۴۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری که پیش‌بینی شده بود به شدت فاصله گرفتیم. نه تنها با مشکل مقدار کم فروش نفت مواجهیم که مشکل انتقال ارز به داخل کشور را هم داریم. با وجود همه تلاش‌هایی که در تمامی این سال‌ها برای رفع تحریم‌ها کردیم متاسفانه امروز کشور ما با یک پدیده شوم آمریکایی به نام ترامپ مواجه است.»