به گزارش «ایرنا» تارنمای گروه صلح «کد پینک» در گزارشی در این راستا عنوان کرد: «آمریکا در ۱۳ و ۱۴ فوریه(۲۴ و ۲۵ بهمن) میزبان اجلاسی در ورشو لهستان خواهد بود. هدف این نشست فراهم کردن زمینه برای درگیری غیرضروری با ایران است.»

در این طومار عنوان شده: «لازم است به‌جای برگزاری اجلاسی برای تقابل با ایران، ما به جامعه جهانی برای اعمال فشار به آمریکا برای بازگشت دوباره به توافق هسته‌ای با ایران پس از خروج یک جانبه ترامپ از آن و لغو تحریم‌ها علیه ایران اقدام کنیم.»

سازمان‌دهندگان این طومار همچنین از کشورهای اروپایی خواسته‌اند تا این بیانیه را با هدف صرف‌نظر کردن از شرکت در این اجلاس در ورشو و همچنین فراهم ساختن زمینه برگزاری اجلاسی با محوریت صلح در خاورمیانه با حضور تمامی کشورهای خاورمیانه از جمله ایران امضا کنند.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

نمایندگان عزیز اتحادیه اروپا

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که آمریکا و لهستان مشترکا در تاریخ ۱۳ و ۱۴ فوریه میزبان نشستی در ورشو با محوریت خاورمیانه خواهند بود. هدف این نشست فراهم شدن زمینه برای درگیری غیرضروری با ایران است. ما از شما می‌خواهیم که در این نشست شرکت نکنید و به‌جای آن میزبان نشستی جایگزین با حضور تمامی کشورهای منطقه از جمله ایران باشید. مایک پمپئو می‌گوید که این اجلاس میزبان نمایندگانی از ۷۰ کشور از آسیا، آفریقا، اروپا و خاورمیانه خواهد بود. درحالی‌که قرار است در این نشست مسائلی همچون صلح، ثبات، آزادی و امنیت مورد بررسی قرار بگیرد، براساس اعلام پمپئو یک بخش اصلی در دستور کار اجلاس اطمینان حاصل کردن از این است که ایران یک قوای بی‌ثبات‌کننده نیست.

این اجلاس بخشی از کمپین آمریکا علیه ایران محسوب می‌شود.

یک‌گام اصلی در راستای صلح و امنیت در خاورمیانه به درستی همان توافق هسته‌ای با ایران بوده که توسط اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است. امضا‌کنندگان توافق هسته‌ای به‌جز آمریکا در این توافق باقی مانده‌اند و به‌دنبال راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند.

این خروج دولت ترامپ از توافقنامه هسته‌ای و خصومت فزاینده واشنگتن علیه ایران است که بر بی‌ثباتی منطقه افزوده و خطر آغاز یک جنگ ویران‌کننده دیگر در خاورمیانه را به همراه دارد. آمریکا درحال دامن زدن به شعله‌های این درگیری است. از آنجا که کشورهای اروپایی همچنان جزو توافق هسته‌ای و خواهان بهبود روابط با ایران هستند، این برای اروپا عاقلانه نیست که در این کنفرانس علیه ایران شرکت کند. عدم شرکت شما پیامی مهم به دیگر کشورها می‌دهد که در این مسیر حرکت کنند. ما از تمامی کشورها می‌خواهیم در این کنفرانس شرکت نکنند و به‌جای آن به دولت آمریکا فشار بیاورند بار دیگر به توافق هسته‌ای با ایران بپیوندد. ما از شما می‌خواهیم به جای نشست ورشو میزبان اجلاس دیگری با حضور تمامی کشورهای خاورمیانه از جمله ایران باشید تا به تروریسم و جنگ‌ها در خاورمیانه از جمله جنگ فاجعه‌بار یمن پایان دهید.

از جمله امضاکنندگان این طومار می‌توان به بیل کید، جیمز دورنان، جان فین، رونا مک کی (۴ نماینده پارلمان اسکاتلند)، چارلز ریچارد میسون (عضو سابق پارلمان نیوزیلند)، سر مارک ریلانس (هنرپیشه انگلیسی)، لیندسی ژرمان (عضو ائتلاف «به جنگ پایان دهید» در انگلیس)، دیوید هرتسو (کارگردان و فعال امور صلح)، بیل فلچر (فعال سیاسی در آمریکا)، آن رایت (عضو ارشد سابق ارتش آمریکا)، کوین زیس (عضو موسسه مقاومت مردمی)، جوزف کارل گرسون (رئیس کمپین صلح، خلع سلاح و امنیت مشترک)، فیلیز بنیس (عضو موسسه مطالعات سیاسی)، گر اسمیت (کارگردان و فعال مخالف جنگ)، لیزا پلتی کلارک (از اداره صلح بین‌الملل در ایتالیا)، ترزا کرسه (هماهنگ‌کننده در اداره صلح بین‌الملل در آلمان)، کوراسون والدس فابروس (معاون رئیس اداره صلح بین‌الملل در فیلیپین)، تریتا پارسی (نویسنده در آمریکا)، میچل پلیتنیک (محقق در تارنمای لوبلاگ)، الین اسکری (استاد دانشگاه‌ هاروارد)، فاطمه کشاورز (استاد دانشگاه مریلند) و مارک سولمون (عضو سابق شورای صلح در آمریکا) اشاره کرد.