اودرادامه سخنانش ضمن انتقاد از برخوردها با زنان، برسر حجاب گفته بود «متاسفانه در مساله حجاب، اول از زن شروع می‌کنیم؛ در حالی که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور می‌کند؛ اما ما می‌رویم و به‌خاطر حجاب دختران و زنان را دستگیر می‌کنیم.» به‌دنبال این سخنان ابتدا روزنامه کیهان در یادداشتی به سخنان رئیس‌جمهور درباره تحمیلی نبودن دین واکنش نشان داد و نوشت: باید از جناب روحانی پرسید چه تضمینی هست که یک جوان یا نوجوان با مشاهده بخش‌های پلشت و مفسده‌انگیز فضای مجازی که این روزها به فراوانی در این عرصه وجود دارد در گرداب هلاک‌کننده آن غرق نشود؟! پس از آن آیت‌الله مکارم شیرازی روز چهارشنبه هفته گذشته در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم‌، سخنان رئیس‌جمهور درباره مساله حجاب و فضای مجازی را زننده توصیف کرد و با اشاره به سخنان روحانی درمورد مبحث حجاب خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: «شما رئیس‌جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس‌جمهور کشور دموکراتیک سکولار.» این واکنش‌ها روز گذشته نیز ادامه داشت. این بار سید احمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد به آن بخش از سخنان  رئیس‌جمهور که به فیلترینگ فضای مجازی مربوط بود، واکنش نشان داد. روحانی در سخنان خود در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت ارتباطات، سیاست فیلترینگ را اشتباه توصیف کرده و گفته بود راه پیشگیری از مخاطرات ابزارهای ارتباطی جدید، فیلترینگ نیست. علم‌الهدی نیز با انتقاد از این سخنان گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فریاد حتی خانواده‌های لاییک و غیرمذهبی را در آورده است. آنها می‌گویند امنیت ناموس من گرفته شده است. بعد شما می‌گوید از همان مقدار کم فیلتر هم پشیمان هستیم؟ پشیمان هستید؛ چون درست هم انجام ندادید. شما پهنه باند ۵۰۰ را به شبکه خارجی مفسد دادید و پهنه باندی ۳۵ را به شبکه داخلی داده‌اید. معلوم است که این فیلتر اثر معکوس دارد و برای مردم مشکل ایجاد می‌شود. می‌خواهید به دشمن کمک کرده و چراغ سبز نشان دهید؟

اما این تنها سخنان رئیس‌جمهور در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت ارتباطات نیست که با واکنش روبه‌رو به شده است. روز پنج‌شنبه محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور علاوه‌بر انتقاد از سخنان روحانی در دیدار با مدیران وزارت ارتباطات، به صحبت‌های روز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه، حسن روحانی در نشست مشترک هیات‌وزیران با استانداران سراسر کشور، مبنی‌بر اینکه «امکانات فضای مجازی روزانه گسترش پیدا می‌کند و فیلتر و فیلترینگ هم به‌تدریج به تاریخ خواهد پیوست و اثر آن تا زمانی محدود موثر است.» نیز واکنش نشان داد. دادستان کل کشور در جمع روسای دادستان‌های سراسر کشور گفت: اینکه یک روز گفته می‌شود فیلترینگ به تاریخ پیوست یا گفته می‌شود که اولین کسی که فیلترینگ را گفت رضا شاه بود، آیا اینها به نفع مردم است؟ 

به گزارش «ایسنا»، منتظری گفت: توهین‌ها به مقدسات و آموزش‌های مسائل ضدامنیتی و بی‌هویت کردن نسل جوان مسائلی است که در فضای مجازی آنها را می‌بینیم. دادستان کل کشور خطاب به مسوولان گفت: فیلتر کردن یعنی راه قتلگاه را برای عده‌ای ببندیم، اگر قبول ندارید که فضای مجازی قتلگاه است صراحتا بگویید. اگر قبول داریم باید بنشینیم و به فکر درمان باشیم و پیشگیری را به کار ببندیم‌ و جاده سالمی را پیشنهاد دهیم. وی افزود: ما به تاریخ می‌پیوندیم؛ اما محدود کردن راه‌های مقابله با فساد به تاریخ نمی‌پیوندد. منتظری با بیان اینکه نه دنبال این هستیم جایی را ببندیم و نه اینکه جا می‌زنیم، گفت: ما می‌گوییم باید فضای سالمی در اختیار مردم باشد.

منتظری اظهار کرد: مطالبه صریح بنده از رئیس‌جمهور این است که مطالبه بحق رهبری و قانون و عامه مردم را چرا عملی نمی‌کنند و فضای مجازی در اختیار خود دولت را ایجاد نمی‌کنند؟ چرا شبکه ملی اطلاعات را تاکنون تشکیل نداده‌اند؟

او اظهار کرد: مطالبه‌ام از وزارت ارتباطات هم این است که چرا مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی را اجرا نمی‌کنند؟ ما بررسی کردیم و دیدیم مصوبات اجرا نشده است. اینها نشان می‌دهد اراده جدی برای این کار وجود ندارد. دادستان کل کشور گفت: ما به‌دنبال تضعیف دولت نیستیم، دستگاه قضایی هم در این رابطه در خدمت شماست. منتظری اظهار کرد: انتظار داریم هرچه زودتر این مساله را به سامان برسانند و نگذارید دستگاه قضایی از وظیفه قانونی و تکلیف قانونی خود استفاده کند.

تمامی این واکنش‌ها در حالی است که دفتر رئیس‌جمهوری چهارشنبه هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای درباره سخنان رئیس‌جمهوری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرده بود «انتظار می‌رود هر گونه روایت یا قضاوت در مورد این سخنان با مراجعه به متن سخنرانی صورت پذیرد و افراد تحت‌تاثیر روایت‌های غیر‌مستقیم یا تحریف و تقطیع شده‌ای که گاه با انگیزه‌ای سیاسی و تخریبی از سوی برخی جریان‌ها صورت می‌گیرد، واقع نشوند.» حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری نیز روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با «ایرنا» در این باره گفت: حرف‌های اخیر آقای روحانی خارج از دیدگاه متعارف به حجاب و چارچوب دیدگاه‌های شهید مطهری نبود.