به برخی افراد اطلاعاتی داده‌اند و چون این افراد دلسوز نظام هستند، ممکن است برخی موضوعات را درخصوص این لوایح مطرح کنند، برخی هم که دلسوز نیستند، تفرقه‌افکنی می‌کنند و البته باید اینها را تفکیک کرد. این اولین بار نیست که نمایندگان و برخی مقامات از ارسال پیام‌های تهدیدآمیز حین بررسی مهم‌ترین مسائل کشور خبر می‌دهند. اولین بار این اقدام در سال ۹۳ و استیضاح فرجی دانا وزیر علوم وقت باب شد. پس از آن سیل این پیامک‌های مخالفت‌آمیز یک بار دیگر در ماجرای تصویب برجام در مجلس در سال ۹۴ به‌سوی نمایندگان موافق سرازیر شد.

این ماجرا در سال‌جاری باز تکرار شده است. این بار همزمان با بررسی لوایح مربوط به FATF در مجلس شورای اسلامی، به‌خصوص بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) پیامک‌های انبوهی به نمایندگان موافق پیوستن ایران به این لایحه ارسال شده است تا آنجا که خردادماه سال‌جاری علی لاریجانی، رئیس مجلس ضمن توهین‌آمیز خواندن ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان اظهار کرد: «ارسال پیامک تهدیدآمیز به نمایندگان ممکن است موجب شود نمایندگان نتوانند در موضوعات مختلف تفکر کنند. بنابراین ما در هیات‌رئیسه این موضوع را بررسی می‌کنیم که چطور شماره‌های نمایندگان در اختیار این افراد قرار گرفته و برای آن تمهیدی خواهیم کرد.» پس از آن بود که علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس مبدا پیامک‌ها را مشهد اعلام کرد. به‌دنبال آن محمدرحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به «ایسنا» گفت: متولی اصلی پیامک‌های ارسالی به نمایندگان شناسایی نمی‌خواهد و خود افراد دخیل در این امر اعلام کرده‌اند که ارسال این پیامک‌ها کار چه کسی است.

محمدرحیم نوروزیان با بیان اینکه این فرد تاکنون دستگیر نشده و از سوی یک حسینیه است، گفت: این فرد آقای خلیل موحدی‌محصل، عضو سابق شورای شهر مشهد بوده که در حسینیه‌ای در خیابان چمران مشهد مشغول فعالیت است. در ادامه این عضو سابق شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با خبرآنلاین ضمن تایید ارسال این پیامک‌ها بر احترام‌آمیز بودن آنها تاکید کرد و هدف از ارسال این پیامک‌ها را روشنگری توصیف کرد.

پس از آن مسیر این پیامک‌ها حین بررسی پالرمو در مجمع به‌سوی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر کرد. تا آنجا که مجید انصاری، عضو مجمع، هشتم بهمن‌ماه در گفت‌وگویی با «ایسنا» با اشاره به بررسی پالرمو در مجمع گفت که پیامک‌هایی حتی تهدید به قتل و به تعبیر آنان برخورد خونین دریافت کرده است. او همچنین ضمن انتقاد از ارسال این پیامک‌ها از دستگاه قضایی و امنیتی کشور خواست تا به این موضوع رسیدگی کند؛ اما شاید نکته مهم انتقاد سعید جلیلی از ارسال این پیامک‌های انتقادی و تهدیدآمیز باشد.

به گزارش «ایسنا» وی در بخشی از سخنان خود در جمع تشکل‌ها و فعالان فرهنگی جهادی شهرستان سبزوار گفت: «باید به برخی دوستان گفت چنان که در سیاست خارجی، «فشار ایمیلی» و «توییتری» نمی‌تواند به تنهایی موثر واقع شود، در داخل هم کار فرهنگی و تبیینی موثر با «فشار پیامکی» شکل نمی‌گیرد، بلکه باید با تبیین درست و مستمر موضوعات و تحلیل صحیح از روند حرکت انقلاب، رفتار دوستان و باور عمومی جامعه را به حقایق و آنچه که صحیح است نزدیک کرد تا دشمنان نتوانند مطالب غلط را القا کنند.»