به گزارش خبرگزاری فارس، او ادامه داد: دشمن ابتدا از ساخت موشک ما جلوگیری کرد، بعد جلوی ورود قطعات بزرگ و ماشین‌ها به کشور ما را گرفت، بعد از آن جلوی ورود بُردها و قطعات کوچک به کشور را گرفتند، سپس جلوی ورود قطعات الکترونیکی کوچک را گرفتند. دیدند که کار ادامه دارد به همین دلیل به خرابکاری روی آوردند. این خرابکاری‌ها قبلا در بخش هسته‌ای و نفت هم سابقه داشته است، اما تاکنون هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند؛ چون ما دشمنی دشمنان را جدی گرفتیم و مقاوم‌سازی‌ها اتفاق افتاده است.

۲۵ دی‌ماه بود که خبری مبنی‌بر عدم‌موفقیت درپرتاب موشک حامل ماهواره «پیام» به فضا از سوی مقامات کشورمان منتشر شد و به‌دنبال آن ۱۴ بهمن‌ماه وزیر ارتباطات ایران اعلام کرد که در حادثه «آتش‌سوزی» در پژوهشکده سامانه حمل‌و‌نقل پژوهشگاه فضایی، «سه پژوهشگر» این مرکز جان خود را از دست دادند. همان زمان خبرهایی مبنی‌بر امکان خرابکاری در سیستم موشکی کشور زمزمه شد. زمزمه‌هایی که روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از مقام‌های پیشین و فعلی دولت آمریکا به‌نوعی بر آن مهر تایید زد. در آن گزارش آمده بود که کاخ سفید برنامه محرمانه‌ای برای مقابله با برنامه موشکی جمهوری اسلامی دارد.

پس از آن محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی گفت که «خرابکاری» آمریکا در پرتاب این دو ماهواره «کاملا امکان دارد» اما «ما هنوز نمی‌دانیم و باید آن را به دقت بررسی کنیم.» در پی این اخبار و سخنان، امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، شامگاه سه‌شنبه ۳۰ بهمن «ادعای برخی مقام‌های آمریکایی مبنی‌بر نفوذ به سیستم موشکی ایران و مختل کردن آن» را تکذیب کرد و گفت: «این یک دروغ بسیار بزرگ است؛ چراکه اگر آنها چنین ادعایی دارند باید بگویند برای چه به‌دنبال مذاکره در این عرصه با ما هستند.» این مقام سپاه افزود: «من معتقدم این حرف آنها بالاتر از دروغ بوده و یک افتضاح بزرگ است.»  او همچنین روز گذشته در چهارمین جشنواره علمی سلمان فارسی تلاش دشمنان برای خرابکاری را تایید کرد. فرمانده هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: نگهداری از مهمات در تونل‌های زیرزمینی برای اولین بار در سال ۶۳ در کشور اجرا شد که تا به امروز هم از این روش برای ساخت و نگهداری انواع موشک‌ها استفاده می‌شود. وی با اشاره به نفوذ به سیستم پهپادهای آمریکایی توسط سپاه گفت: ما این کار را کردیم تا به آنها بگوییم نه‌تنها نتوانستید به اهداف خود برسید، بلکه ما به سیستم‌های شما نفوذ هم کرده‌ایم و این جواب آن پررویی آمریکایی‌ها بود.

کاهش میزان بارندگی کشور مشکوک است

به گزارش خبرگزاری فارس، او با بیان اینکه کاهش میزان بارندگی کشور مشکوک است، گفت: مسوولان باید با دقت مسائل را بررسی کنند و بدانند که دشمنان در عرصه‌های مختلف علیه ما اقدام می‌کنند. همین اقدامی که در سواحل جنوبی رخ داد و ماهیگیران ما بیکار شدند و در مقابل ماهیگیران صنعتی قرارداد بسته و در این عرصه فعالیت می‌کنند، طبیعی نیست. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حاجی‌زاده گفت: ما یک سال است به دعوت وزارت نیرو در حوزه آب ورود کرده‌ایم و خود آنها هم فهمیده‌اند که در چند سال گذشته اتفاقاتی مشکوک در حوزه آب افتاده است.وی با اشاره به ردپای عربستان در خرابکاری‌ها و اقدامات علیه ایران گفت: آنها هزینه‌های بسیاری برای اقدامات ضد‌ایرانی و تربیت گروه‌های تروریستی در منطقه کرده‌اند که یک نمونه آن نفوذ و شهادت ۲۷ پاسدار بود.به گزارش میزان، سردار حاجی‌زاده ادامه داد: اینکه کشوری مثل امارات می‌آید خوراک ماهی‌های سواحل ما را با پول گزاف از ما می‌خرد و آن را با خود می‌برد و به بیابان می‌ریزد، آیا طبیعی است؟ آیا اینها نمی‌تواند در حوزه فعالیت دشمن قرار بگیرد؟وی گفت: ردپای سعودی‌ها و اماراتی‌ها در اقتصاد ما پیداست و برخی از عملکرد‌های دشمنان ما با وجود برخی از افراد داخل کشور خواه به‌صورت خواسته خواه به‌صورت ناخواسته شکل می‌گیرد.