در این دیدار که ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و هیات همراه عراقچی نیز حضور داشتند دو طرف درخصوص آخرین وضعیت روابط میان تهران و بغداد و راهکارهای تقویت آن گفت‌وگو کردند. عراقچی در این دیدار سلام گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را به نخست‌وزیر عراق ابلاغ کرد. معاون وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست کمیته سیاسی مشترک که دیروز دوشنبه در پایتخت عراق برگزار شد، به عراق سفر کرده است. این نشست به ریاست مشترک عراقچی و نزار خیرالله و هیات‌های دو کشور با هدف بررسی آخرین تحولات روابط فی ما بین برگزار خواهد شد. در این دیدار عادل عبدالمهدی ،نخست‌وزیر عراق بر آمادگی کشورش برای احداث یک منطقه صنعتی مشترک با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. عبدالمهدی همچنین خواستار تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی شد.

در این دیدار همچنین راه‌های تقویت روابط و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، بازرگانی، روادید و سایر مسائل دو جانبه بررسی و دو طرف بر ضرورت رسیدن به یک تفاهم روشن و منصفانه در راستای منافع دو کشور تاکید کردند. عبدالمهدی نیز با استقبال از تقویت روابط ایران و عراق آن را به نفع دو کشور و کل منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که دیدارها و ملاقات‌های متقابل مقامات دو کشور، نقطه عطفی برای توسعه روابط دوجانبه و حل مسائل فی‌مابین باشد. محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر خود به عراق، پیشنهاد ایجاد چند منطقه مشترک صنعتی میان دو کشور را مطرح کرد که مورد استقبال طرف عراقی به‌ویژه فعالان اقتصادی قرار گرفته بود.

معاون وزیر امورخارجه همچنین گفت: سفر آتی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عراق، بسیار مهم و تاریخی است. عراقچی پس از نشست کمیته سیاسی مشترک با حضور «نزار خیرالله» همتای عراقی وی و ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد در پاسخ به سوال «ایرنا» گفت‌وگو درباره مقدمات سفر قریب‌الوقوع حسن روحانی را از موارد مطرح شده در این نشست ذکر کرد. او گفت: در جریان این سفر تفاهمات و توافقات خوبی میان دو کشور صورت خواهد گرفت و در نشست مشترک درباره آن بحث و گفت‌وگوهای خوب و مفیدی انجام شد. عراقچی افزود: سفر روحانی نقطه عطفی در تقویت روابط میان ایران و عراق خواهد بود. او در پاسخ به این سوال درباره مذاکرات انجام شده در جریان نشست کمیته سیاسی مشترک، گفت که در این نشست درخصوص آخرین وضعیت روابط در ابعاد مختلف، راهکارهای توسعه آن و برخی موانع موجود بحث و تبادل‌نظر شد.