ملت ایران قوی‌تر از ۴۰ سال قبل و دشمنان آن ضعیف‌تر شده‌‌اند

در این مراسم، رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، ذاکران و مدیحه‌سرایان حسینی را سرمایه و ذخیره‌ای برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب خواندند و با تاکید بر اینکه از این سرمایه باید در جهت اهداف حسینی و فاطمی و تبیین معارف انقلاب استفاده شود، گفتند: امروز صف‌بندی جبهه حق و باطل همان صف‌بندی‌های دوران پیامبران بزرگ الهی و دوران ائمه اطهار علیهم‌السلام است و همان‌گونه که در آن زمان جبهه باطل به رغم کثرت نفرات و تجهیزات و تبلیغات نابود شد، امروز هم همان سرنوشت در انتظار جبهه مقابلِ انقلاب اسلامی است و نباید از دشمن ترسید و دچار اشتباه محاسبه شد. حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تاثیرگذاری بالای مضامین اشعار مدیحه‌سرایان افزودند: این مضامین باید قرآنی و اسلامی و همراه با اندیشه عمیق و دیدِ روشن و با استفاده از شیوه‌های هنری در جهت اهداف انقلاب اسلامی به‌کار گرفته شوند که در این صورت، تاثیر زیادی در حرکت عظیم ملت ایران و حتی حرکت امت اسلامی خواهند داشت. ایشان با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت مهیا شده کنونی برای ترویج معارف دین و انقلاب خاطرنشان کردند: امروز همه مسوول هستیم و وظیفه ذاکران و مدیحه سرایان، سوق دادن مردم به سمت اهداف انقلاب یعنی شکل‌گیری جامعه‌ای مومن، سالم و امن، همراه با رفاه مادی و شوکت بین‌المللی و بهجت معنوی است.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری صف آرایی دشمنان دین الهی در مقابل پیامبران بزرگ الهی و ائمه معصومین علیهم السلام، افزودند: امروز هم صف‌آرایی همان صف‌بندی است و همان سرنوشت نابودی در انتظار جبهه باطل است؛ اما شرط آن، توکل به خداوند متعال و نترسیدن از دشمن است تا اشتباه محاسباتی رخ ندهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مصداق عینی این موضوع را دوران چهل ساله انقلاب دانستند و گفتند: در این چهل سال، دشمنان با همه توان و امکانات در مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی و ضرباتی را هم وارد کردند؛ اما ملت ایران با توکل بر خدا و انجام وظیفه توانست بر این توطئه‌ها فائق بیاید و اکنون قوی‌تر از هر دوره‌ای شده ولی جبهه دشمن ضعیف تر از دوره‌های گذشته است. رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه موضوع خانواده، خاطرنشان کردند: نظام خانواده، سنت الهی است؛ اما دشمنان بشریت که همان جریان سرمایه‌داری بین‌المللی و صهیونیستی است تصمیم به نابودی بنیان خانواده در جهان گرفته‌اند. بنابراین باید برای حفظ و تقویت ارکان نظام خانواده در جامعه، همت گماشته شود. حضرت آیت الله خامنه ای، ازدواج‌های دیرهنگام و سخت، فرزندآوری کم و ترویج پدیده‌های زشتی همچون ازدواج‌های سفید را که سیاه ترین ازدواج است، به همراه تلاش برای از بین بردن حیا و عفت را از موارد و زمینه‌های در خطر قرار گرفتن نظام خانواده برشمردند و تاکید کردند: ایجاد زمینه برای طهارت و پاکیزگی جوان، موثرترین راهکار برای مقابله با توطئه‌ها و حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.