محمدجواد جمالی با اشاره به شکایت‌ها از کریمی قدوسی گفت: آقای کریمی قدوسی در قم صحبت‌هایی را درباره آقای روحانی و آقای لاریجانی مطرح کرده که در پی آن دادستانی کل کشور علیه ایشان شکایت کرد. قرار شد که در این باره در هیات نظارت حضور پیدا کرده و توضیح دهد. همچنین شکایتی از یک نهاد رسمی از آقای کریمی قدوسی درباره فیلم منتشر شده از آقای دری اصفهانی در مجلس به هیات رسیده است که در این باره هم آقای کریمی قدوسی در هیات توضیح می‌دهد. در همین حال خبرگزاری «ایرنا» در گزارشی از شکایت شورای‌عالی امنیت ملی از کریمی قدوسی خبر داده است. سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه «شکایتی از ذوالنور درباره صحبت‌هایش از رئیس‌جمهور شده است» گفت: آقای ذوالنور صحبت‌هایی درباره عدم‌حضور رئیس‌جمهور در زمستان گذشته در محل کارش را مطرح کرد که قرار شد در اولین جلسه برای ارائه توضیحات در هیات حضور پیدا کند.

جنجال نمایندگان مازندران در مجلس

در خبری دیگر از مجلس، روز گذشته در جریان بررسی پیشنهادات الحاقی به تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، علی ادیانی نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی پیشنهادی درخصوص ممنوعیت انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی داشت.علی مطهری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت اجازه طرح پیشنهاد به وی نداد و گفت: پیشنهاد شما ماهیت بودجه‌ای ندارد. به‌دنبال این موضوع نمایندگان مازندران در جایگاه هیات‌رئیسه تجمع کردند.به گزارش «ایسنا» با درخواست علی مطهری نمایندگان حاضر نشدند تا به جایگاه‌های خود بازگردند و در نهایت مطهری اعلام کرد: پیشنهاد آقای ادیانی نوعی قانون‌گذاری دائمی است. پیشنهاد بودجه‌ای نباید اینگونه باشد. به‌عنوان مثال ایشان می‌توانست بگوید ردیف‌های انتقال آب خزر به فلات مرکزی صرف محل‌هایی دیگر شود، اما اینگونه که ایشان مطرح کردند که انتقال آب ممنوع است تصمیمی است که شورای‌عالی آب می‌گیرد و اصلا ماهیت بودجه‌ای ندارند.در ادامه نمایندگان مازندران جایگاه هیات‌رئیسه را ترک کرده و قصد ترک جلسه علنی را داشتند. چند عضو هیات‌رئیسه تلاش کردند جلوی آنها را بگیرند که با رایزنی چند تن از اعضای هیات‌رئیسه مجلس، نمایندگان به جایگاه خود بازگشتند.

انتقاد از ترویج خشونت علیه زنان در صدا‌و‌سیما

در خبری دیگر فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس در تذکر شفاهی از ترویج خشونت خانگی علیه زنان در یکی از برنامه‌های صدا‌و‌سیما انتقاد کرد و گفت: به جای درخواست پیگیری و ارائه لایحه تامین امنیت زنان به مجلس شاهد ترویج پدیده زشت خشونت خانگی علیه زنان هستیم. به گزارش «ایسنا» این عضو فراکسیون زنان مجلس خواستار عذرخواهی سیمای جمهوری اسلامی از جامعه زنان به‌دلیل این اقدام غیردینی و غیرانسانی شد. حسینی از ناظران مجلس بر صدا‌و‌سیما خواست تا به این مساله رسیدگی جدی کنند.

ادعای جدید کریمی قدوسی

همچنین به گزارش خبرآنلاین ، روز گذشته کریمی قدوسی نماینده مشهد، در حاشیه جلسه مجلس در مورد تکذیبیه سپاه درخصوص اظهارات اخیر او درباره رئیس‌جمهور گفت: من با نظر سپاه موافقم؛ ایشان تکذیب کرده است که MI۶ مستقیما با رئیس‌جمهور در تماس بوده است. ما هم تاکید می‌کنیم هیچ نماینده‌ای مدعی نیست که MI۶ مستقیما با رئیس‌جمهور در ارتباط است؛ بلکه نوشتیم با معاونت ارتباطات دولت در تماس بوده است.