بنام خدا

دوستان سلام

دریای بیکران محبت مردم بزرگ و دلاور ایران و نمایندگان ارجمندشان، اظهارات بزرگوارانه برادر عزیزم سردار سرافراز قاسم سلیمانی، نامه سخاوتمندانه و پرصلابت ریاست محترم جمهوری و کرامت و لطف پدرانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، عزم من و همکارانم در وزارت امورخارجه برای پاسداری از منافع ملی و حقوق این مردم بزرگ را دوچندان کرد. این وفاق و همدلی رمز پیروزی و پیشرفت این ملت بزرگ در طول چهل سال گذشته بوده است و نیز بزرگ‌ترین دلیل شکست سلطه‌گران که منافع خود را در ایجاد شکاف در جامعه ایرانی جست‌وجو کرده‌اند. با اعتماد میان مردم و مسوولان و هم‌افزایی خدمتگزاران این مرز و بوم در انجام وظایف براساس قانون، فشارهای سلطه‌گران کم‌خرد که پس از تحمل شکست‌ها و خسارت‌ها، هنوز هم منافع‌شان را در سلطه‌طلبی پرهزینه و بی‌حاصل، فروش سلاح و ناامن‌سازی غرب آسیا و فشار حداکثری بر مردم بزرگ ایران جست‌وجو می‌کنند راه به‌جایی نخواهد برد.

وزارت امورخارجه همواره بر این باور بوده که دیپلماسی تنها در سایه قدرت ملی، انسجام داخلی و حمایت مردمی می‌تواند دستاوردهای میدانی را در صحنه‌های منطقه‌ای و جهانی تثبیت کند. امروز به لطف خدا، ثمره دلاوری‌ها و رشادت‌های بزرگمردان میدان مقاومت و ایثار، با تلاش مخلصانه سربازان خط مقدم جبهه دیپلماسی به شکست تلاش صهیونیست‌ها برای احیای پروژه شوم و خطرناک امنیتی‌سازی ایران و تثبیت نقش سازنده، صلح طلبانه و ضد افراط و خشونت ایران در صحنه منطقه‌ای انجامیده است. با همدلی و هم‌افزایی در کنار همفکری و نقد سازنده، و با عنایت الهی، کاستی‌های موجود جبران و مسیر باقی‌مانده با امید و خودباوری برای کمک به پیشرفت اقتصادی کشور و بهبود وضعیت معیشتی مردم طی خواهد شد.

تمامی ما ایرانیان بدون توجه به گرایش سیاسی یا مذهب و قومیت در یک کشتی نشسته‌ایم و چه نیکوست که در آستانه نوروز، همه دغدغه‌های مشترک خود را به امید و فرصتی برای امنیت و پیشرفت درون‌زای ایران عزیز و برون‌گرایی خودباورانه و تعامل سازنده با جهان تبدیل کنیم تا کشتی ایران عزیزمان در دریای پرتلاطم جهان پساغربی مسیر پیشرفت و تعالی را بپیماید.

به کام و آرزوی دل چو دارم خلوتی حاصل

چه فکر از خبث بدگویان میان انجمن دارم