انتقاد از جریان‌های سیاسی کشور

مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی ضمن تقسیم اصلاح‌طلبان و اصولگراها، به افراطی، تفریطی و معتدل گفت: همه جور آدمی در میان‌شان هست. شرایط کشور هم به‌دلیل اینکه هیچ انضباطی حاکم نیست، ایجاب می‌کند که هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد بکند. در جناح‌ها هم دیگر ترمز وجود ندارد و همه چیز از دست رفته. من گمان نمی‌کنم این‌طور باشد که سران اصلاحات به بدنه خودشان چیزی نگویند و به قول شما تشری نزنند منتها این تشر ممکن است علنی نباشد. در جلسات خصوصی گفته می‌شود، ولی کسی گوش نمی‌دهد. پشمی به کلاهشان نیست. بنابراین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هر کاری دلشان می‌خواهد، می‌کنند. مساله، مساله خودشان است نه مساله کشور و نظام و انقلاب. درد اینجاست.

عقب‌نشینی‌های روحانی

مهاجری در پاسخ سوالی در مورد عقب‌نشینی‌های روحانی بعد از فوت هاشمی گفت: به دو نکته اینجا دقت کنید؛ نخست اینکه آقای روحانی در ۹۶ یک‌سال بعد از فوت آقای هاشمی در انتخابات خیلی قوی حرف زد. از تمام دوران چهار سال اول ریاست جمهوری‌اش هم قوی‌تر حرف زد. بنابراین بعد از آقای هاشمی هم می‌توانست قوی حرف بزند و هم می‌توانست محکم در میدان باشد. نکته دوم اینکه همان زمان که آقای هاشمی بودند هم خیلی از آقای روحانی گله داشتند. اینها را آقای هاشمی به من می‌گفتند. خیلی جاها خیلی چیزها را به آقای روحانی گفتند ولی آقای روحانی عمل نکرد که موارد زیادی موجود هست. یکی این بود ولی در بعضی از وزارتخانه‌ها بعضی از عناصر جبهه پایداری و احمدی‌نژادی حضور داشتند و کارشکنی می‌کردند و کار خودشان را انجام می‌دادند و هنوز هم هستند. آقای هاشمی به آقای روحانی بارها با اسم و نمونه گفتند. به من هم مواردش را گفت که کجا و چی گفتند. من اینها را حتی به آقای روحانی هم گفتم که اینها درست است چرا عمل نمی‌کنید؟ آقای روحانی به هر دلیلی گوش و عمل نمی‌کرد. او افزود: مثلا می‌گفت من از وزیر پرسیدم وزیر گفته که نه، اینها آدم‌های خوبی هستند! من در فاصله بین انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و تعیین وزرا یعنی زمانی که هنوز دولت قبلی سر کار بود و وزرای جدید به مجلس معرفی نشده بودند ولی برای تعیین وزرا دست‌اندرکار بود، دیداری با آقای روحانی داشتم و آنجا مفصل مطالبی را گفتم. از جمله اینکه شما در دور اولتان مهره‌های احمدی‌نژادی را کنار نگذاشتید والان سر کار هستند. در دولت اول کمی مرعوب بودند و خیلی نتوانستند کاری کنند ولی در دولت بعدی شما زهرشان را می‌ریزند و شما را اذیت می‌کنند. بنابراین شما اول کارتان بعد از استقرار دولت باید این باشد که اینها را کنار بگذارید. البته منظورم این نبود که کسی را بیکار کنید بلکه کارهای کلیدی در دستشان نباشد و در حد کارمند دستگاه باشند و مسوولیت بالا نداشته باشند. ایشان گفت که بله، درست است و من به این نتیجه رسید‌م و حتما هم این کار را خواهم کرد. نشان به آن نشانی که تا الان که دارم با شما صحبت می‌کنم یک‌سال و نیم گذشته نه که این کار را نکرده بلکه در وزارت، معاون وزارت و خیلی از مسوولیت‌های کلیدی افراد جدیدی از همان طیف را آورده‌اند و بیشتر شده‌اند.

تغییر رویه انجمن حجتیه

مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه برخی معتقدند که اینها حتی به جریان انجمن حجتیه منتسب هستندگفت: بله، بدون اینکه انجمنی بودن خودشان را مطرح کنند و خودشان را به آن عنوان بشناسانند، وجود دارند و هستند. الان یک جریان خطرناک‌تری پیش آمده که البته جدید است. این می‌تواند به همان مطلبی که شما گفتید و من تایید کردم، منضم شود. و آن اینکه اخیرا بعضی از انجمن حجتیه‌ای‌‌های مارک‌دار و سابقه‌دار شروع به سخنرانی در این طرف وآن طرف می‌کنند و در سخنرانی هایشان دقیقا حرف‌های گروه مقابل دولت و دلواپسان را در مورد برجام مطرح می‌کنند و اینهایی که هستند می‌گفتند ما در سیاست هیچ دخالت نمی‌کنیم. او همچنین گفت:با گوش دادن سخنرانی برخی از اینها احساس کردم یک پیوندی بین این دو جریان انجمن حجتیه و مخالفان دولت برقرار شده که می‌خواهند هرطور شده برجام را از بین ببرند، دولت را زمین بزنند و در دولت بعدی سهیم باشند. این خطرناک است یعنی همان انجمن حجتیه‌ای که می‌گفت ما اصلا با سیاست کاری نداریم شما چرا اصلا وارد سیاست می‌شوید، حالا با حربه سیاسی آمده و عناصرش با سخنرانی هایشان با دولت برخورد می‌کنند تا بعدا در دولت سهیم شوند و قدرت بگیرند که خیلی خطرناک است.

پیش‌بینی انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰

او در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ چیست، گفت: خدا به داد برسد. مهاجری درادامه درپاسخ به این که آیا ممکن است همان جریان مرموزی که برای اولین بار طرح می‌شود در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا داشته باشد و ریاست جمهوری را به دست بگیرند؟ همان جریانی که گفتید مکمل حجتیه است،گفت: بله اصلا هدفشان همین است. من نمی‌دانم واقعا به قدرت می‌رسند یا نه ولی دنبال این هستند. شرایط هم شرایطی است که از حالا تا ماه آینده مشخص نیست چیست. الان نمی‌توان گفت که تا ۱۴۰۰ چه اتفاق‌هایی می‌افتد. بنابراین من اصلا پیش‌بینی ندارم اما دلم می‌خواهد نیروهای مستقل، آزاداندیش و انقلابی و متدین سر کار بیایند. مهاجری همچنین گفت: من برای ۱۴۰۰ معتقدم که تجربه‌های گذشته به بعضی‌ها این را فهمانده که این دفعه باید سفت‌تر بگیرند و یک جوری عمل کنند که همان افراد مورد نظر خودشان سر کار بیایند.