اولا اختلاسی در کار نیست. اینکه روزنامه‌هایی تیتر کردند، ۶ میلیارد دلار یا یورو اختلاس، کذب است. یک شرکت خصوصی است و نمی‌تواند اختلاس کند. مجموع ۶ میلیارد دلاری که اعلام شد مجموع معاملات مالی این پرونده بوده است نه مجموع میزان رد مال پرونده. وی افزود: متهمان دو گروه‌اند. ۸ متهم اول، مشارکت داشتند و ۶ متهم دوم معاونت داشتند. این ۱۴ نفر عملیات ارزی انجام دادند و مابه‌التفاوت‌ها را به ریال تبدیل کردند و ما معتقدیم اخلال در نظام اقتصادی کشور بوده، البته آنها ادعایی دارند که قانون مکلف نکرده که ارز به ما بدهید و در مورد شرکت‌های پتروشیمی این دعوا الان وجود دارد. دادستان تهران افزود: این پرونده بخش مفتوحی دارد و پرونده سنگینی است و یک بخش‌هایی از ارقام در خارج از کشور بوده و برخی از متهمان که مثل آن خانم از کشور فرار کرده و از ۲۱/  ۵/  ۹۱ که پرونده تشکیل شده از کشور فرار کرده است. اینکه بگویند که این خانم تا سال ۹۶ بوده و کاری با او نداشته‌اند این طور نیست و از متهمان اصلی بوده و بخش مفتوح دارد. جعفری دولت‌آبادی درباره فرار خانم شیخ‌الاسلامی در پرونده پتروشیمی گفت: ایشان حتما اگر به ایران بیاید یا از طریق پلیس بین‌الملل تحت‌تعقیب قرار گیرد، جزو متهمان اصلی پرونده است.

پرونده خاوری

دادستان تهران درباره پرونده خاوری گفت: ایشان غیابا محکوم شده ولی پلیس بین‌الملل باید همکاری کند. وی با اشاره به پرونده خاوری افزود: وقتی غرب متهمان مالی را پناه می‌دهد و به ایران نمی‌دهد، چه انتظاری دارند ایران به غرب اعتماد کند.

پرونده احمدی‌نژاد

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با احمدی‌نژاد گفت: اسم نیاورید. ما باید این احساسی را که یک عده‌ای مصونیت دارند، از بین ببریم و هیچ‌کس مصونیت ندارد، حتی اگر عالی‌ترین مقام باشد. مقامات در دستگاه‌های قضایی و تقنینی و نهادهای عمومی و بانک‌ها باید بدانند، وقتی که مدیر می‌شوند باید پاسخگو باشند. اگر این اتفاق رخ دهد ما مشکل در کشور نداریم اینکه فلان فرد را تعقیب کنیم یا نکنیم.

واکنش به حکم قدیانی

وی در پاسخ به سوالی درباره حکم صادره بی‌سابقه درباره ابوالفضل قدیانی از فعالان عرصه سیاسی که سه تا کتاب را باید بخواند و رونویسی کند، گفت: این حکم بازتاب‌های زیادی داشت، امیدوارم در مجازات‌های جایگزین به هوشمندی توجه شود. اصل مجازات جایگزین مناسب است؛ ولی دقت کنیم که هر چیزی نمی‌تواند جایگزین یک مجازات تکمیلی باشد. مطالبی که در مورد کتاب اشاره کرده می‌توانست کارهای دیگری انجام شود. این آقا اهانت‌های زیادی کرده و در سال ۸۶ محکوم بوده و زندان بوده است. مجموعا کار جالبی رخ نداد و امیدوارم در دادگاه بالاتر اصلاح شود.