براساس گزارش دویچه وله، وی به‌عنوان نمونه به برجام اشاره کرد که با موافقت ایالات‌متحده تنظیم شد اما آمریکا در دولت ترامپ از این توافق خارج شد. به اعتقاد رئیس‌جمهوری اتریش، آمریکا از این توافق‌نامه «بدون هیچ دلیلی» خارج شده و در ادامه هم از شرکت‌های اروپایی با تهدید تحریم خواسته که دادوستد با ایران را متوقف کنند. وی این خواست آمریکا را «زیاده‌خواهی» توصیف کرده است.

تاکید موگرینی بر حفظ برجام

از سوی دیگر فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری با وزیر امور خارجه چین، در میان همکاری‌های چندجانبه‌عنوان شده میان اتحادیه اروپا و چین به لزوم اطمینان حاصل کردن از پایبندی مستمر به توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد. به گزارش «ایسنا» شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین ویدئوی کنفرانس خبری فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وانگ یی در بروکسل را منتشر کرده است که در آن فدریکا موگرینی در میان مطرح کردن همکاری چندجانبه میان اتحادیه اروپا و چین به تضمین پایبندی مستمر به توافق هسته‌ای ایران اشاره کرد.

موگرینی در این باره گفت: «در زمینه بین‌المللی، تبادلات ما طبق معمول بر دسته‌ای از مسائل سیاست خارجی و منطقه‌ای متمرکز است؛ اول از همه اینکه ما دست در دست هم در راستای تضمین پایبندی مستمر به توافق هسته‌ای ایران فعالیت می‎کنیم که چند روز و شب بر سر آن با هم مذاکره کردیم.»