صلیب سرخ‌های روسیه، سوئیس و فرانسه هم اعلام کرده‌اند که در حال ارسال محموله هستند، ولی تاکنون (۱۹ فروردین‌ماه) چیزی دریافت نشده است. این اطلاعیه می‌افزاید: هیچ کمک نقدی خارجی تا به حال به جمعیت هلال احمر ایران انجام نشده است و اصولا هیچ راه ارتباطی مالی برای این کار وجود ندارد.  برخی نهادها و کشورها اعلام آمادگی کرده و مبالغی نیز اعلام کرده‌اند، ولی به هر حال با توجه به تحریم‌های ضد‌انسانی آمریکا راهی برای ارسال این کمک‌های نقدی وجود ندارد.

اطلاعیه هلال احمر ایران می‌افزاید: فعلا تنها راه موجود برای ایرانیان خارج کشور و شهروندان سایر کشورها یک مورد پرداخت خیریه اختصاصی donait است که صلیب سرخ آلمان باز کرده است. با توجه به بسته شدن راه‌های ارتباط مالی با ایران، جمعیت هلال احمر ایران از همه شهروندان ایرانی و غیر‌ایرانی دعوت می‌کند تا با مراجعه به سایت رسمی صلیب سرخ آلمان کمک‌های نقدی خود را برای سیل‌زدگان ارسال کنند. پس از تجمیع این کمک‌ها هلال احمر ایران و صلیب سرخ آلمان راه‌های هزینه‌کرد این مبلغ برای سیل‌زدگان را بررسی و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

احضار تعدادی از مقصران حادثه سیل شیراز

در خبری دیگر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از احضار تعدادی از مقصران احتمالی در حادثه سیل شیراز خبر داد. به گزارش «ایسنا» صالحی گفت: اخبار تکمیلی در آینده اعلام خواهد شد.

دستگیری ۴ دروغ‌پرداز سیل در تهران

همچنین به گزارش «ایسنا» رئیس پلیس پایتخت از دستگیری چهار دروغ‌پرداز در مورد سیل خبر داد. سردار حسین رحیمی در یک نشست خبری گفت: تمامی مسوولان در زمینه سیل اعم از مسوولان دولتی و نیروهای مسلح اقدامات و زحمات زیادی داشتند، اما متاسفانه برخی به شکل ناجوانمردانه اقدام به تخریب این افراد کردند. برخی نیز اقدام به دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی در مورد سیل کرده بودند که با هماهنگی پلیس فتا چهار نفر از این افراد در تهران شناسایی و دستگیر شدند.