براساس گزارش خبرگزاری میزان، سید‌ابراهیم رئیسی در این بازدید در جمع مردم گفت: حضور نیرو‌های جهادی، نظامی، بسیجی، سپاهی و نیرو‌های مردمی، نیرو‌های دولت و واقعا حضور همگان یک حضور بسیار ارزشمندی را نشان داد و به‌رغم تلخی‌هایی که سیل ایجاد کرد وحدت و یکپارچگی همه گویش‌ها در این منطقه و در کنار هم اعم از سنی و شیعه و عزیزانی که از مناطق مختلف برای کمک به اینجا آمدند، زیبایی آفرید.

رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه بخش امداد و نجات بحمدالله با حضور همگان، زیبایی ارزشمندی داشت و نشان داد همه در سختی‌ها در کنار هم هستیم، تاکید کرد: براساس بازدیدی که از بخش‌هایی از این منطقه داشتیم همچنان مشکل آب و تردد مردم و وجود آب در برخی از خانه‌ها و برخی از خیابان‌ها و بخشی از مشکلاتی که سیل ایجاد کرده باقی است که مسوولان در حال تلاش هستند که این مشکلات را کاهش دهند. آیت‌الله رئیسی در ادامه گفت: بخش دوم که بسیار مهم است، مربوط به عمران و آبادی و به‌عبارت دیگر جبران خسارت‌هاست که باید در کنار این تخریب‌ها و مشکلاتی که سیل ایجاد کرده است به همت خود مردم و تمامی نیرو‌ها فعالیت‌های مربوط به عمران و آبادانی و جبران خسارت‌ها که دولت وعده کرده است به زودی صورت بگیرد. ما هم روند فعالیت‌ها را ان‌شاءالله دنبال خواهیم کرد تا این جبران خسارت‌ها انجام شود و این بخش هم به خوبی انجام گیرد.

رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به آسیب‌شناسی سیل اخیر به عنوان بخش سوم و مهم‌ترین موضوع بخش گفت: نعمات آسمانی و برکات الهی برای همه جا آبادانی ایجاد می‌کند و اگر زمینه‌های خوبی فراهم باشد همه این‌ها به یک گشایش در زندگی مردم تبدیل می‌شود؛ ولی اگر زمینه آن آماده نباشد به یک مشکل تبدیل خواهد شد. او ادامه داد: این بخشی است که ما آن را دنبال می‌کنیم و از همان ابتدای قضیه همکاران در سازمان بازرسی را مامور کردیم که موضوع را آسیب‌شناسی کنند. رئیس قوه‌قضائیه از دولت، مردم، فعالان حوزه محیط زیست و دلسوزان و دغدغه‌مندان خواست که در این قضیه همه کمک کنند.

دیدار با آیت‌الله نورمفیدی

همچنین رئیس قوه‌قضائیه روز گذشته و پس از بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان آق‌قلا و روستای سیل‌زده میرزاعلی یلقی به گرگان رفت و با آیت‌الله نورمفیدی، نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نیروهای مسلح تا پایان بحران سیل در کنار مردم می‌مانند

همچنین دیروز،رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: روزانه یک گزارش از وضعیت خوزستان تدوین ‌و به محضر مقام معظم رهبری و مقامات کشور ارائه ‌می‌شود. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان نیازمند توجهی در حد پایتخت است؛ چراکه امنیت ملی کشور به این منطقه گره خورده است، گفت: در حال حاضر کشور درگیر جنگ نیست و نیروهای مسلح با تمام توان برای مقابله با سیلاب ورود می‌کنند، اما در اصل به این معنا‌ست که دولت و کشور باید این آمادگی را داشته باشند تا در همه مواقع بتوانند حداکثر وظیفه را خود به‌عهده بگیرند. باقری با بیان اینکه تلفات جانی و خسارات حداقلی در سیلاب خوزستان نشان‌دهنده موفقیت اقدامات انجام‌شده در این استان است، تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر از نیروهای مسلح در خوزستان درگیر مأموریت هستند، حدود ۷۵ فروند قایق و بیش از ۳۳۰ دستگاه مهندسی سنگین و ۴۳۰ دستگاه خودروی سنگین و یک‌هزار دستگاه خودروی سبک برای مقابله با سیل به خوزستان گسیل شده‌اند و تا پایان بحران کنار مردم و مسوولان خواهند بود.