جهانگیری در این اطلاعیه با اشاره به اقدام بی‌سابقه، نابخردانه و بحران‌زای دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، تاکید کرد: این اقدام نمونه جدید دشمنی آشکار دولت آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و ایران مقتدر و در امتداد جنگ اقتصادی و تحریمی است که آن دولت پیمان شکن علیه ملت و دولت ما از سال پیش سازمان داده است. در این اطلاعیه با یادآوری کارنامه افتخار‌آمیز سپاه در مقابله با اشکال مختلف تروریسم در منطقه، تصریح شده است: دولت با اتکای به قدرت اتحاد و همبستگی ملی و مقاومت در برابر هر گونه زیاده‌خواهی نخواهد گذاشت که تروریسم مورد حمایت دولت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس منافع ملی و امنیت منطقه را مجددا مورد تهدید قرار دهد.

واکنش «لاریجانی» به اقدام آمریکا علیه سپاه

همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی دیروز پارلمان در نطق پیش از دستور خود تاکید کرد که رفتار ننگین رژیم آمریکا در این روزها که با وقاحت و پُررویی سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی اعلام کرد نشانگر عمق کینه‌ورزی، جهالت و سفاهت این رژیم است. به گزارش «ایسنا» لاریجانی گفت: کیست که نداند سپاه بیشترین ضربه را به تروریسم خطرناک منطقه زده است و کیست که نداند این نیروی زبده و انقلابی در بدو پیروزی انقلاب مستمرا در کنار ملت با گروه‌های تروریستی به مقابله پرداخت، همان تروریست‌هایی که متکی به قدرت بزرگ بودند. رئیس مجلس خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا یادآور شد: فراموش کردید که خودتان بارها گفته‌اید «اشکال آمریکا در ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی مثل داعش بوده است» مگر وزیر خارجه آمریکا اذعان نکرد که دولت ایالات متحده داعش را به‌وجود آورد. یا دچار فراموشی هستید یا بیش از حد بی‌پروایید. مگر سخنان نخست‌وزیر فقید پاکستان خانم بی‌نظیر بوتو را به خاطر ندارید که اعلام کرد «یک ضلع اصلی گروه‌های تروریستی در افغانستان آمریکا بوده است». لاریجانی در ادامه سخنانش خطاب به ترامپ گفت: می‌دانیم چرا به این روز افتاده‌اید چون تصور می‌کردید با خروج از توافق هسته‌ای می‌توانید به ایران ضربه بزنید، اما موفق نشدید. تصور می‌کردید در سال گذشته می‌توانید فروش نفت ایران را به صفر برسانید، موفق نشدید. تصور می‌کردید ایران چهلمین سال انقلاب را نخواهد دید، دیدید که ملت، باشکوه‌تر در پاسداشت انقلاب خویش حضور یافت. تصور می‌کردید می‌توانید با کمک تروریست‌ها در شرق و غرب ایران آشفتگی امنیتی ایجاد کنید و پول و سلاح به تروریست‌ها دادید، مستقیم یا نیابتی برای شما عمل کردند اما موفق نشدید. وی ادامه داد:‌ همانطور که مسوول خزانه‌داری شما اعلام کرد با همه تمهیدات به میدان آمدید تا مشکلات داخلی برای ایران به‌وجود آورید و ملت را به ستوه آورید، اما ملت مقاوم ایران در مقابل شما ایستاد.

مجلس ایران یکپارچه سپاهی شد

البته نمایندگان مجلس نیز علاوه‌بر آنکه در شبکه‌های اجتماعی به اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه واکنش نشان دادند، دیروز با لباس پاسداری در مجلس حضور یافتند. همچنین امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با لباس سپاه در جلسه عصر دیروز مجلس حضور یافت. علی لاریجانی رئیس مجلس از حضور امیر حاتمی با لباس سپاه در حمایت از طرح دو فوریتی مجلس قدردانی کرد.