حمایت نمازگزاران از سپاه پاسداران انقلاب

در تهران نیز پیش از راهپیمایی نمازگزاران، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام‌جمعه موقت تهران که با پوشیدن لباس سپاه به ایراد خطبه‌های این هفته نمازجمعه پرداخت، با تاکید بر اینکه امروز برای همه مردم دنیا و به‌ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که مادر تروریسم آمریکا است، تصریح کرد: خود آمریکا و همین ترامپ به صراحت اعتراف کردند که آمریکا طالبان را به وجود آورد و خودشان می‌گویند ما به‌وجودآورنده تروریسم بوده‌ایم. براساس گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اقدام ترامپ مبنی‌بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی، اظهار کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این‌خصوص به چند نکته اشاره می‌کنم. اینکه نهاد حکومتی و نیروی نظامی یک کشور که از اجزای مهم هر نظام حکومتی است، به‌عنوان یک گروه تروریستی محسوب شود با همه اصول و قوانین و مقررات بین‌المللی مغایرت دارد و من نمی‌دانم این ترامپ احمق  چه چیز بلد است و چه کار می‌کند و چه می‌فهمد که چنین کاری انجام می‌دهد. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا داعش، النصره و احرار الشام را در منطقه حمایت کرد، تصریح کرد: این سپاه پاسداران بود که مولود خبیث آمریکا در منطقه را به فلاکت انداخت و جلوی تحقق اهداف آمریکا در منطقه را گرفت، فلذا خیلی مضحک است که بگوییم آمریکا مخالف تروریسم و سپاه تروریست است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ضمن تاکید بر اینکه آمریکا تهدید و تخریب ارکان اقتدار نظام اسلامی را هدف گرفته و این را همه می‌دانند، تاکید کرد: به خیال خام خود دنبال فروپاشی نظام از درون و تسلیم مردم است و می‌گوید؛ یک کاری کنیم تا مردم در فشار قرار بگیرند و دستشان بالا برود و تسلیم شوند. ترامپ در بیانیه خود می‌گوید این اقدام قلمرو و فشار ما را به‌طور چشمگیری گسترش خواهد داد؛ این یعنی می‌خواهیم فشار بیاوریم تا جان مردم به لبشان برسد و تسلیم ما بشوند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حمایت همه‌جانبه مسوولان و مردم از سپاه گفت: احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه پاسداران است و همه ما پاسداران انقلاب هستیم. آیت‌الله موحدی‌کرمانی خطاب به ترامپ ادامه داد: تو هنوز سپاه را نشناخته‌ای. سپاه همچون کوه و جبل راسخ ایستاده و انقلاب و دستاوردهایش را حفظ می‌کند. سپاه مطیع محض ولایت‌فقیه است و در ولایت ذوب است. در صف مقدم دفاع از کشور است و خادم مردم و پیشگام در رفع گرفتاری‌های آنهاست و به همین دلیل در دل مردم جا دارد. او با بیان اینکه سپاه بازوی توانمند کشور است، هشدار داد: آقای ترامپ، با دم شیر بازی نکن. اگر رهبر اجازه دهد سپاه می‌تواند با قدرت موشکی خود تل‌آویو را با خاک یکسان کند.

اقدام آمریکا درباره «سپاه» خودزنی بود

همچنین دیروز امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش که به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه به ایراد سخنرانی پرداخت، با بیان اینکه آمریکایی‌ها با اقدام خود علیه سپاه، خودزنی کردند، اظهار کرد: آنها با این کار، امنیت نیروهای خودشان در اقصی‌نقاط عالم مخصوصا نیروهای سنتکام را برای همیشه از بین بردند. امیر حیدری با بیان اینکه امنیت کشور با هم‌افزایی نیروهای مسلح از جمله ارتش و سپاه پاسداران ایجاد شده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوع عصبانی است و دست به هر ترفندی می‌زند که اختلافی ایجاد کند و پایه‌های نظامی ما را سست کند، ولی زهی خیال باطل. فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به الصاق ارتفاعات جولان به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا گفت: آمریکا و اسرائیل بدانند ارتفاعات جولان، بخشی از اراضی مقاومت است و آن روز دور نیست که رزمندگان مقاومت به بالای ارتفاعات جولان صعود کنند و نیروهای دشمن را از آنجا به قعر جهنم بفرستند.

هیچ قدرتی جلودار سپاه نیست

از سوی دیگر آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر تاکید کرد: هیچ قدرتی جلودار سپاه نیست و هیچ قدرتی سپاه را در مقابله با دشمن بازنمی‌دارد. او با بیان اینکه هم در عرصه‌های خدماتی و هم در عرصه‌های دفاعی کار سپاه و پاسدار مرز ندارد، یادآوری کرد: حرکت احمقانه رئیس‌جمهور آمریکا شکستی ذلت‌بار و به‌عنوان اهانت علیه سپاه بود، ولی مانور محبوبیت سپاه به چشم جهانیان درآمد.

پشتیبانی آحاد ملت از سپاه پاسداران

از سوی دیگر، ظهر پنج‌شنبه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای اولین نشست این مجمع در سال جدید، با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران خصوصا آمریکایی‌ها از اقدامات خباثت‌آلود خود نفعی نخواهند برد، گفت: در مقابل این اقدام غیرمنطقی کاخ‌سفید و در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه آحاد ملت به میدان آمدند. وی با اشاره به اقدامات نابخردانه کاخ سفید در قبال ملت ایران و قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی نیز گفت: البته این اولین اقدام باطل هیات‌حاکمه آمریکا نیست، انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس و به رسمیت شناختن تسلط آن رژیم بر جولان از همین قسم است. اما اینکه بخشی مهمی از نیروی نظامی یک کشور را رسما تروریست اعلام کنند، کاری نابخردانه و غیرعاقلانه و خلاف موازین بین‌المللی است. آیت‌الله آملی‌لاریجانی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس منشا خدمات و حسنات و برکاتی برای کشور بوده که هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کند و نظام اسلامی، مرهون مجاهدت‌های مخلصانه سپاهیان است. در مقابل این اقدام غیرمنطقی کاخ سفید و در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه آحاد ملت به میدان آمدند و نشان دادند که نمی‌شود با یک نیروی نظامی معتقد که طی چهل سال حیات جمهوری اسلامی، در همه میدان‌ها با اعتقاد و ایمان در صحنه حاضر بوده است با چنین رفتارهای نابخردانه‌ای، مقابله کرد. دولت آمریکا در خبط‌های بزرگی که در این دوره مرتکب می‌شود، بر همه دولت‌های پیشین خود سبقت گرفته و اشتباهات بزرگی را مرتکب می‌شود.

از سوی دیگر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در نشست خبری خود گفت که قرار است اقدام آمریکایی‌ها در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و لایحه‌ای که دولت انگلیس در تحریم اقتصادی ایران به تصویب رسانده، در بررسی‌های کارشناسی کمیسیون مربوط به پالرمو و CFT وارد شود.

در ادامه واکنش‌ها به تروریستی خواندن سپاه از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن تصریح کرد که ارتش آمریکا جرات اجرای دستور کاخ‌سفید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارد. بعیدی‌نژاد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان یادآوری کرد که حتی در آمریکا درباره تروریستی نامیدن سپاه نگرانی وجود دارد چون این مساله می‌تواند تاثیرات فوری روی وضعیت نیروهای آمریکا در منطقه داشته باشد. آنها در وضعیت حساسی قرار دارند و اگر بخواهند دستورات واشنگتن را اجرا کنند به وضعیتشان آسیب می‌رسد. آنها در خلیج‌فارس هستند و ماموران سپاه را می‌بینند. آنان اگر جرات کنند که دستورات کاخ سفید را درباره تروریستی بودن سپاه اجرا و با آن مقابله کنند شاهد خواهند بود که چطور از آنها انتقام گرفته خواهد شد.