آخرین وضعیت پرونده سیف و عراقچی

به گزارش «ایسنا» اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سیف و عراقچی نیز گفت: در مورد افراد تا زمانی که اتهامی به اثبات نرسیده است از بیان اسم و جزئیات معذور هستیم. آنچه در پرونده‌های اخلالگران اقتصادی نیز از رهبر انقلاب اذن گرفتیم، ناظر به دادگاه‌هاست و شامل دادسرا نمی‌شود. در ارتباط با این پرونده از افراد متعدد به‌عنوان متهم یا مطلع تحقیق شده و از نظرات کارشناسان استفاده شده و پرونده در دادسرا در فرآیند تکمیل تحقیقات است.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه مرجان شیخ الاسلامی بدون اینکه به دادگاه بیاید، در ویدئویی اتهامات خود را در پرونده پتروشیمی رد کرده، نقش ایشان در پرونده بازرگانی پتروشیمی چیست، گفت: این پرونده در مرحله رسیدگی است و رای صادر نشده است و این ادعاها اعم از مستنداتی است که دادسرای تهران در ارتباط با اتهام یکایک متهمان جمع‌آوری کرده و نیز مدافعات متهمان به دادگاه ارائه شده و مرجع اظهارنظر دادگاه است و هنوز دادگاه رایی صادر نکرده است.وی افزود: من قاضی پرونده نیستم که بخواهم در مورد موجه یا غیرموجه بودن ادعاها و اتهامات متهمان اظهارنظر کنم. ایشان (خانم شیخ الاسلامی) جزو متهمان پرونده است و کیفرخواست پرونده او صادر شده و ایشان قبل از تشکیل پرونده از کشور خارج شده است. اکنون دادگاه به اتهام ایشان رسیدگی می‌کند و ان‌شاءالله بعد از صدور رای نتیجه اعلام خواهد شد.

پرونده فریدون و محمدعلی طاهری

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده محمدعلی طاهری گفت: آقای طاهری پرونده‌ها و محکومیت‌های متعددی داشته و اخیرا دادسرای تهران از دادگاه تقاضا کرده که محکومیت ایشان در هم ادغام و رای واحد صادر شود.وی افزود: اخیرا پرونده در دادگاه تجدیدنظر مطرح شد و در دادنامه دو فقره ۵/ ۷ سال حبس و مجازات‌های نقدی و محرومیت‌های اجتماعی و... صادر شد و مجازات اشد در مورد ایشان یعنی ۵/ ۷ سال حبس مدنظر قرار گرفت و به پایان رسید و از حالت حبس ایشان آزاد شدند؛ ولی برخی محرومیت‌های اجتماعی ایشان به قوت خود باقی است. اسماعیلی درباره پرونده حسین فریدون نیز گفت: روز گذشته آخرین جلسه رسیدگی به پرونده این شخص بود که این دادگاه بدوی است و هر رایی که صادر شود، رای قطعی نخواهد بود.