وی در سفر خود به خوزستان در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اگر لازم باشد دولت در برخی از مناطق حضور جدی‌تری داشته باشد و سیاست‌های خود را تغییر دهد، قطعا در ستاد مرکزی پیگیری می‌کنیم تا به بهترین شکل تصمیم‌گیری و نسبت به آن کار اقدام شود.به گزارش خبرگزاری فارس، امید افزود: جداول مربوط به خسارت‌های سیلاب در بخش‌های مسکن، فضاهای اشتغال افراد و همچنین خسارت اموال مردم در شهرها و روستاها آماده شده است. وی درخصوص بحث مدیریت سیلاب در خوزستان گفت: ارزیابی انجام گرفته در بحث مدیریت سیلاب در خوزستان ارزیابی مثبتی است و کار انجام گرفته در خوزستان فوق‌العاده است. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور اظهار کرد: دولت متعهد است تا همه خسارت‌های وارد شده به مردم جبران شود. گره‌هایی که در بحث پرداخت‌ها نیز وجود داشت، یکی یکی در حال باز شدن هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وی گفت: هنوز جمع‌بندی کامل خسارت‌ها از سوی دولت انجام نگرفته، اما قرار است ما به التفاوت نیاز دولت، از صندوق توسعه ملی برداشت شود.

در همین حال اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: ۹۸ هزار پرونده در مناطق سیل‌زده در خصوص آسیب‌های ایجاد شده به منازل مسکونی تشکیل شده است.

هشدار به ساکنان سه محله درآق‌قلا

همزمان روز گذشته امانگلدی‌ضمیر، فرماندار آق‌قلا به ساکنان محله‌های حکیم‌آباد، تازه‌آباد، کل‌آباد و عیدگاه آق‌قلا هشدار داد تا به مکان‌های امن بروند. امانگلدی‌ضمیر در ادامه با بیان اینکه با توجه به فشار زیاد آب، سد کیسه‌ای شمال یلمه خندان شکسته است و آب در حال پیشروی به سمت شهر است، گفت: تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از ورود آب صورت گرفت؛ اما با افزایش پیک آب نتوانستیم مانع ورود آب بشویم و این وضعیت نگران‌کننده است. او در عین حال از طغیان گرگانرود خبر داد و گفت: با طغیان این رودخانه سطح آب در برخی از مناطق ۴۵ سانتی‌متر تا یک متر افزایش یافته است.

هشدار مقامات امنیتی در مورد سیل

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دهقان نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس و حسن روحانی رئیس‌جمهور اعلام کرد: خطر وقوع سیل در اوایل بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ توسط مقامات امنیتی به‌صورت کتبی به مقامات ارشد دولتی از جمله وزارت نیرو هشدار داده شده بود، اما اقدامی برای جلوگیری از بروز سیل از سوی این مقامات انجام نشده است.

هشدار در مورد اتمام ذخایر هلال احمر

ازسوی دیگر علی لاریجانی، رئیس مجلس روز پنج‌شنبه با علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس جمعیت هلال احمر با یادآوری اینکه در سیل بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد تومان از منابع داخلی هلال‌احمر را هزینه کردیم، گفت: ذخایر انبارهای ما رو به اتمام است و در صورت وقوع حادثه‌ای، دچار مشکل می‌شویم.