علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز مجلس، گفت: بسیاری از کشورهای منطقه، امروز گرفتار نابسامانی در امر استقلال سیاسی و اقتصادی هستند و همین امر، آمریکایی‌ها را گستاخ‌تر کرده است. ظاهرا نظرات بی‌منطق مسوولان آمریکایی تمامی ندارد و به‌نظر می‌رسد به‌جای سیاست‌ورزی، به عملیات روانی اشتغال دارند. آمریکایی‌ها با خلق ماجراهای زنجیره‌ای، در صدد ایجاد سردرگمی‌های بین‌المللی هستند. رئیس مجلس تاکید کرد: پس از اقدامات غیرقانونی علیه سپاه پاسداران، صفر کردن صادرات نفت ایران، گام دیگری است که تحقق پیدا نخواهد کرد و حرف‌های نسنجیده دیگر آنان در مورد همکاری هسته‌ای کشورها در چارچوب توافق هسته‌ای از جمله خرید آب سنگین یا مواد غنی‌شده و فروش مواد اولیه، نمونه‌هایی از آشفتگی فکری آنان را نشان می‌دهد. رئیس مجلس همچنین دیروز به چهار کمیسیون آموزش و تحقیقات، صنایع و معادن، اجتماعی و کشاورزی مجلس ماموریت داد تا زمینه اجرایی شدن فرمایشات اخیر رهبری در دیدار با کارگران در حوزه قانونگذاری و اصلاح قوانین را به‌وجود آورند.

طرح استیضاح ۲ وزیر و سوال از رئیس‌جمهوری

در خبری دیگر از پارلمان، روز گذشته محمد حسن‌نژاد، نماینده مرند و جلفا از تقدیم طرح استیضاح مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد. او گفت که متقاضیان این استیضاح ۱۷ نفر هستند. همچنین دیروز حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر از استیضاح رضا رحمانی وزیر صنعت در مجلس به‌دلیل گرانی خودرو از جمله پراید ۵۰ میلیون تومانی خبر داد و گفت: اگر توضیح وزیر صنعت درباره قیمت خودرو قانع‌کننده نباشد، استیضاح می‌شود. خبر دیگر از مجلس آنکه احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از کلید خوردن سوال از حسن روحانی درباره عملکرد سازمان خصوصی‌سازی خبر داد و گفت که طرح آن تدوین می‌شود.

موافقت با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی

نمایندگان مجلس همچنین دیروزبا تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی در ۵ سال گذشته موافقت کردند. عدم‌نظارت صحیح بر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، عدم‌تصمیم‌گیری در خصوص عده‌ کثیری از سپرده‌گذاران، عدم‌رتبه‌بندی بانک‌ها و موسسات اعتباری و ... محورهای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی هستند.