هفته گذشته، اخباری در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی‌بر اینکه قیمت بنزین ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه دونرخی و با قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای یک هزار تومان عرضه می‌شود. اخبار ضد و نقیض درباره این موضوع سبب شد روز چهارشنبه گذشته صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های ارائه بنزین در سراسر کشور تشکیل شود که در نهایت با تکذیب زنگنه وزیر نفت این التهاب کاهش یافت. همان روز یک منبع آگاه در وزارت نفت درباره دلایل تعویق در اجرای سهمیه‌بندی بنزین گفت که مشکل فنی و جو روانی‌ای که نمایندگان مجلس ایجاد کرده بودند، موجب تعویق در اجرای این تصمیم شده است.

هرچند خبرهای غیررسمی حاکی از آن است که دولت به استناد آنچه در جلسه سران سه قوه تصویب شده، برای سهمیه‌بندی بنزین تصمیم قطعی دارد و تنها زمان اجرای این تصمیم به تعویق افتاده اما بسیاری از نمایندگان همچنان این اقدام را در شرایط فعلی مناسب نمی‌دانند. این در حالی است که علی لاریجانی نیز چهارشنبه گذشته تلویحا نظر موافق خود را به صورت مشروط اعلام کرد. او با اشاره به اخبار درخصوص سهمیه‌بندی بنزین گفت که در جلسه سران قوا بحثی در این خصوص شد که بنا شد سهمیه‌بندی به نحوی انجام شود که هم قانون رعایت شود و هم به مردم فشاری نیاید. لاریجانی تاکید کرد که قانون به این مساله مجوز داده است تا با شرایطی انجام شود.

یکی از مخالفان سهمیه‌بندی بنزین در مجلس حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس است. البته او بر این باور است که افزایش قیمت بنزین بدون مصوبه مجلس ممکن نیست. او در گفت‌و‌گو با «ایسنا» با اشاره به شرایط امروز جامعه برای افزایش قیمت بنزین، گفت که دولت نمی‌تواند قیمت بنزین را بدون مصوبه مجلس افزایش دهد. حاجی‌بابایی همچنین با اشاره به نشست صبح دیروز فراکسیون نمایندگان ولایی که با دستور کار بررسی التهاب ایجاد شده پس از شایعه افزایش قیمت بنزین در جامعه تشکیل شد، گفت: در این نشست که با مشارکت نمایندگان این فراکسیون برگزار شد نمایندگان تاکید کردند برای افزایش قیمت بنزین مجوز قانونی در دست دولت نبوده و دولت نمی‌تواند قیمت بنزین را بدون مصوبه مجلس افزایش دهد. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد که نمایندگان در این نشست به مشکوک بودن منشأ خبر اعلام ناگهانی بنزین ۲۵۰۰ تومانی از نظر قریب‌الوقوع بودن این اقدام اشاره داشتند. وی افزود: فراکسیون نمایندگان ولایی ضمن مخالفت با این گونه اقدام‌ها پیشنهاد می‌کند هر اقدامی از طریق مجلس در این خصوص انجام شود. او گفت که شرایط امروز جامعه به هیچ وجه کشش و تحمل این اقدامات را ندارد.