رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بارها صراحتا اعلام کرده‌ام که مبنای دولت این است که همه عزیزان از اقوام و مذاهب مختلف عزت و کرامت اسلامی و جایگاه اجتماعی‌شان محفوظ بماند و با روحیه برادری در اداره امور کشور حضور و مشارکت فعال داشته باشند و این موضوع تصمیم این دولت و نظام است.روحانی با اشاره به اینکه طی ۵، ۶ سال گذشته و در دولت یازدهم و دوازدهم حضور برادران اهل سنت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی به طور قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: نماد این موضوع حضور ۲ نفر از عزیزان اهل سنت به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران است و دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران شما را مرزداران صدیق کشورمان می‌دانند.

وی با اشاره به سخنان امام جمعه اهل سنت آق‌قلا در خصوص خدمات دولت در سیل اخیر در این منطقه گفت: دولت برای ارائه خدمات در زمینه حوادثی همچون سیل و زلزله هیچ تفاوتی قائل نمی‌شود. برای ارائه خدمات دولت تفاوتی بین شیعه و سنی برای ما وجود ندارد چه در آق‌قلا، چه در خوزستان، چه در لرستان و چه در جاهای دیگر فرقی نمی‌کند.

تیرماه زمان اتمام مرمت خانه‌ها

رئیس‌جمهوری افزود: تاکید کردم که مرمت خانه‌های آسیب‌دیده در سیل اخیر تا تیرماه و ساخت خانه‌ها نیز تا شب عید انجام شود، هر چند که کار بسیار سختی است، اما همه تلاش خود را به‌کار خواهیم بست که این کار را انجام دهیم.روحانی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در استان‌های مرزی کشور خدمات بسیار خوبی انجام می‌شود، گفت: در هفته‌های گذشته طرح‌های عظیم آب و خاک را در استان‌های مرزی غرب کشور اجرا کردیم که یک طرح بسیار بزرگ و گسترده است. هفته‌های آینده هم طرح بزرگ دیگری را اجرا خواهیم کرد.وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز شاهد تهدیدهای متنوع از سوی دشمنان هستیم، گفت: ایران و ملت ایران بزرگ‌تر و با عظمت‌تر از آن است که کسی بتواند آن را تهدید کند. ان‌شاء‌الله با عزت و سربلندی و شکست دشمنان از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.