سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم با بیان اینکه ما به‌دنبال جنگ نیستیم، اما از جنگ نمی‌هراسیم و آماده‌ایم، خاطرنشان کرد: دشمنان ما هم اراده جنگ ندارند، اما تفاوت ما با آنها این است که آنها از جنگ می‌ترسند و خط حد آنها جایی است که جانشان به خطر بیفتد و شکست دادن دشمنی با این ماهیت آسان است. او با تاکید بر اینکه امروز سپاه در پیشانی تقابل با دشمن قرار دارد، گفت: ما آموخته‌ایم که تهدیدات عامل رشد و قدرتمند شدن ما هستند؛ رشد سپاه نیز گلخانه‌ای نبوده بلکه با دشمنان بزرگ دست‌وپنجه نرم کرده است. به گزارش سپاه نیوز، فرمانده سپاه با بیان اینکه امروز انقلاب ما در یکی از زیباترین فراز‌های خود قرار دارد و دشمن با شکست‌های سنگین مواجه شده است، گفت: دشمن در فلسفه سیاسی که همانا غارت ملت‌ها، اسیرکردن آنها و ایجاد فضای برده‌داری مدرن و سیطره یک‌جانبه بر سرنوشت انسان‌ها است، شکست خورده است.

سلامی افزود: این فلسفه مولد جنگ‌ها و مداخلات ظالمانه است و هرگز مولد قدرت نیست، بلکه مولد دشمن است و به تعبیر خود آمریکایی‌ها منجر به ایجاد ریسک در سراسر جهان می‌شود.

آرزوی کشورها برای داشتن سپاه

همچنین در این مراسم، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امروز سپاه توانسته در جهان اسلام الگویی موفق باشد، گفت: کشورهای دیگر امروز دوست دارند سازمانی مانند سپاه را در کشورشان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار نقدی با بیان اینکه ستاد سپاه در این شرایط حساس مسوولیت‌های سختی را بر دوش دارد، افزود: تحول و پیشرفت جز با مشارکت همه حاصل نمی‌شود و آحاد سپاه باید در این تحول سهیم باشند و با انگیزه معنوی خود حرکت کنند. ما نباید به این دلخوش باشیم که در واحد خودمان تلاش شبانه‌روزی داریم، این یک رکن کار است، رکن دیگر هماهنگی و هم‌افزایی است حرکت‌های جزیره‌ای و جدا از هم ما را به اهدافمان نمی‌رساند.سردار نقدی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیج متعلق به همه کشور از جمله سپاه است، تاکید کرد: هیچ کس نباید از توسعه بسیج نگران باشد. سپاه پدر بسیج است و بسیج نیز فرزند رشید سپاه است و باید میدان را برای کمک کردن بسیج به کل کشور فراهم کنیم. معاون هماهنگ‌کننده سپاه همچنین با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و انتظارات رهبری در گام دوم انقلاب تحقق دولت اسلامی است، گفت: مهم‌ترین کاری که سپاه برای تحقق دولت اسلامی می‌تواند انجام دهد این است که یک سازمان الگو و معیار برای کشور درست کند تا بتوانیم به دیگران آدرس بدهیم.

همچنین در این مراسم سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه غیر از مقطع حیات ائمه هیچ نقطه تاریخی دیگری مانند انقلاب اسلامی پیدا نمی‌کنید که شدت دشمنی‌ها با جناح حق به این اندازه بوده باشد، تصریح کرد: ما آنقدر قوی هستیم که بیش از اقدامات عملی را که هم اکنون انجام می‌دهیم، بتوانیم انجام دهیم. بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب که در روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه منتشر شد، سردار فدوی که پیش‌تر معاون هماهنگ‌کننده سپاه بود به‌عنوان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران منصوب شد. سردار نقدی هم که پیش از این معاونت فرهنگی - اجتماعی سپاه را بر عهده داشت، به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده سپاه انتخاب شد و سردار نجات جانشین سابق رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز به‌عنوان معاون فرهنگی - اجتماعی سپاه معرفی شد.