سلیمی در این تذکر گفته بود: افزایش حقوق‌ها به نحوی بوده که حقوق بگیران دچار اضطراب شدند. برخی احکام صادر شد، اما بعد حقوق‌ها کاهش پیدا کرد. مثلا مستخدمی در وهله اول ۶۰۰ تومان هزار تومان افزایش حقوق داشت؛ ولی بعد حقوق او را ۴۰۰ هزار تومان اضافه کردند. لازم است رئیس مجلس دستور دهد که قانون در مورد افزایش حقوق‌ها اعمال شود که باعث نگرانی در مردم نشود.

مخالفت مجلس با بررسی فوری طرح تعویق کنکور سراسری

خبر دیگر از جلسه علنی دیروز مجلس آنکه نمایندگان با دو فوریت طرح تعویق کنکور سراسری به مدت حداقل دو ماه مخالفت کردند. به گزارش «ایسنا» هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغ ملک به‌عنوان متقاضی بررسی دو فوریت این طرح بیان کرد: چندین استان کشور درگیر سیل ویرانگر شده‌اند و دانش‌آموزان فرصت مطالعه کافی نداشتند. ازسوی دیگر بسیاری از کتاب‌های دانش‌آموزان در سیل از بین رفته است. فرض کنید که فرزندان خودمان در چنین وضعیتی قرار گرفته‌اند. او در ادامه اظهار کرد: حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز درگیر سیل هستند. با این طرح ما می‌توانیم فرصت دوباره به دانش‌آموزان برای مطالعه بدهیم. از سوی دیگر بخشی از کتاب‌های آموزشی درسی از بین رفته است و از آنجا که دیگر منابع کتاب‌های قدیمی چاپ نمی‌شود دانش‌آموزان چیزی در دست برای مطالعه ندارد باید فرصت جمع‌بندی منابع را به دانش‌آموزان سیل‌زده بدهیم.جبار کوچکی‌نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس هم در مخالفت با دو فوریت طرح تعویق کنکور سراسری به مدت حداقل دو ماه بیان کرد: بعد از سیل کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده خوزستان، گلستان و لرستان داشت و وسایل آموزشی فرزندان سیل‌زدگان را بررسی کردیم. کل اعضای کمیسیون با این طرح مخالف بودند؛ چراکه این اولین بار نیست که در کشور حادثه‌ای پیش می‌آید.

استیضاح «رضا رحمانی» کلید خورد

همچنین دیروز حسین مقصودی، نماینده سبزوار در مجلس از تدوین طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس خبر داد. مقصودی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: نمایندگان از شرایط بخش صنعت ناراضی هستند و معتقدند این بخش از کنترل رحمانی خارج است و وی هیچ کاره است. او ادامه داد: همچنین در بحث قطعه سازان خودرو و نوع پرداخت پول به آنان مفاسدی وجود دارد که باید مشخص شود.از سوی دیگر، در ادامه جلسه دیروز پارلمان، هیات رئیسه مجلس سوال جهانبخش محبی‌نیا نماینده میاندوآب از علیرضا آوایی وزیر دادگستری را با محوریت عملکرد قوه قضائیه در حوزه مبارزه با فسادهای کلان اقتصادی اعلام وصول کرد.

ارجاع استیضاح سلطانی‌فر به هیات‌رئیسه مجلس

در خبری دیگر، احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از ارجاع طرح استیضاح مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد و گفت: در جلسه دیروز این کمیسیون نمایندگان متقاضی استیضاح وی، از توضیحاتش قانع نشدند.