لاریجانی افزود: این موضوع قدری پیچیدگی دارد ولی روی آن بحث شد، قرار است در این باره و موضوع مسکن پیشنهاد مدونی ارائه شود، منتظریم. حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری خطاب به علی لاریجانی گفته بود: دو هفته پیش به ملت ایران قول دادید که راجع به ۱۴ میلیارد دلار اختصاص ارز برای تامین کالاهای اساسی جلسه‌ای در کمیسیون برنامه و سپس در صحن مجلس گذاشته شود. دو هفته از آن قول می‌گذرد. وزیر اقتصاد در جلسه کمیسیون حضور پیدا نکرد. او افزود: مردم گرفتار هستند. تعیین تکلیف کنید تا وضعیت روشن شود. همچون موضوع بنزین که مجلس ورود پیدا کرد و با حضور دولت تصمیم درستی گرفته شد.

گزارش ۶ ماهه اجرای برجام به مجلس ارائه شد

همچنین لاریجانی در پاسخ به تذکر یکی دیگر از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره اینکه قرار بر این بود که هر ۶ ماه یک بار گزارشی در مورد روند اجرای برجام به مجلس ارائه شود اما حدود یک سال است که این گزارش ارسال نشده است، توضیح داد: گزارش برجام سر موقع از سوی وزارت خارجه ارائه شد و به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارسال شده و این کمیسیون در حال بررسی آن است.

شکایت از ۱۵ نهاد به‌دلیل عدم‌حمایت از آمران به معروف

در خبری دیگر از جلسه علنی دیروز پارلمان، نمایندگان مجلس در بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی درخصوص اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، از ۱۵ نهاد دولتی و غیردولتی به‌دلیل عدم‌اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، به قوه قضائیه شکایت کردند. براساس گزارش ستاد امر به معروف و نهی از منکر و گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، تبصره ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در قانون بودجه سالانه کشور درج نشده و ردیف درآمدی برای آن پیش‌بینی نشده به همین جهت، سازمان برنامه و بودجه تکلیف خود را اجرا نکرده است.

افزایش تلاش‌ها برای استیضاح زنگنه

همچنین از پارلمان خبر می‌رسد که طراحان طرح استیضاح زنگنه تلاش‌های خود برای به جریان افتادن این استیضاح را افزایش داده‌اند. دیروز ابوالفضل ابوترابی عضو فراکسیون ولایی و از حامیان استیضاح زنگنه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس مدعی شد که ماموران امنیتی ۳ کارت‌خوان با گردش مالی ۱۰ میلیاردی و مقادیری طلا و دلار در دفتر وزیر نفت پیدا کرده‌اند. او با بیان اینکه تعداد امضاهای استیضاح زنگنه رو به افزایش است، گفت: آقای زنگنه در شرایط جنگی حال حاضر ۱۵ سال است که سکان وزارت نفت را بر عهده دارد و در شرایط تحریم تمام سیستم را معطل کرده و هر روز بهانه می‌آورد.