اما امسال ۴ نامزد جدی برای این کرسی حضور دارند؛ علیرضا رحیمی چند روز پیش در یک توییت نام فلاحت‌پیشه، بروجردی، مجتبی ذوالنوری و مصطفی کواکبیان را به‌عنوان  رقبای انتخاب رئیس کمیسیون امنیت ملی در سال پایانی فعالیت مجلس دهم اعلام کرد. اما این رقابت با برخی حرف و حدیث‌ها، حالا با حاشیه‌هایی همراه شده است. آنچه رقابت امسال بر سر ریاست کمیسیون امنیت ملی را حاشیه‌دار‌تر از سال گذشته کرده است، اتفاقات فراکسیونی و نتیجه آن در انتخابات هیات‌رئیسه اجلاسیه آخر مجلس دهم است. سال گذشته کواکبیان و فلاحت‌پیشه طی یک ائتلاف توانستند بروجردی را شکست دهند اما به نظر می‌رسد وضعیت امسال اندکی متفاوت است. با توجه به ائتلاف فراکسیون مستقلین و فراکسیون ولایی با یکدیگر بر سر اعضای هیات رئیسه سال آخر مجلس دهم، به‌نظر می‌رسد این ائتلاف در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی نیز رخ دهد. اگر این‌گونه شود، ائتلافی میان بروجردی و ذوالنوری شکل می‌گیرد که احتمال توفیق آنها را افزایش می‌دهد.  مجتبی ذوالنوری در این باره به خبرآنلاین گفت: سال گذشته در فراکسیون امید آقایان فلاحت‌پیشه و کواکبیان توافقی کردند و گویا قرارشان هم مکتوب شده است که براساس آن سالی که گذشت فلاحت‌پیشه ریاست را به عهده داشته باشد و سال پیش‌رو کواکبیان ریاست را به عهده بگیرد. او در پاسخ به این سوال که آیا میان شما و بروجردی هم توافقی صورت گرفته است یا خیر،گفت: اگر قرار باشد من و آقای بروجردی هر دو کاندیدا شویم عقل سلیم حکم می‌کند یکی از ما در انتخابات ثبت نام کند. در این رابطه حرف و حدیث‌هایی پراکنده شده است اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم. ذوالنوری در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید اگر از سوی اصولگرایان یکی از شما در انتخابات شرکت کند و از سوی اصلاح‌طلبان فلاحت‌پیشه یا کواکبیان بیایند چه کسی رئیس کمیسیون می‌شود گفت: سال گذشته آقای فلاحت‌پیشه ۹ رای داشت و من نیز ۹ رای داشتم و آقای بروجردی ۴ رای را به دست آورد. یک نفر هم رای سفید داد؛ چون رای من و آقای فلاحت‌پیشه با یکدیگر برابر بود قرعه کشی صورت گرفت و تکلیف ریاست را در اجلاسیه سوم قرعه‌کشی مشخص کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که اگر شما در انتخابات شرکت کنید آیا مستقلین به شما رای خواهند داد یا خیر گفت: کسانی هستند در میان مستقلین که به بنده رای می‌دهند. ذوالنوری تاکید کرد که اگر آقای بروجردی کنار برود، مستقلین غالبا رایشان به بنده اضافه می‌شود، طبیعتا اگر من نیایم رای اعضای فراکسیون ولایی به بروجردی اضافه می‌شود. البته حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگویی با اعتماد، برخی اظهارات ذوالنوری را رد کرد. فلاحت‌پیشه درباره اینکه اخیرا مطالبی مبنی بر اینکه شما دست روی قرآن گذاشته‌اید و قسم خورده‌اید که در سال جاری کاندیدای انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی نشوید منتشر شده، گفت: این مواردی که آقای ذوالنوری مطرح کرده است، درست نیست و اساسا وجود خارجی نداشته است. طرح این موارد ضمن آنکه به خودی خود امری بد است، روش بدی نیز برای تخریب دیگران محسوب می‌شود که اولین‌بار خود این آقایان طرح این موارد را باب کردند وگرنه در واقعیت چنین چیزی وجود نداشته است.

او درباره وجود اختلاف میان خود و کواکبیان بر سر کرسی ریاست کمیسیون امنیت ملی، این موضوع را نیز رد کرد و گفت: هیچ اختلافی بین ما وجود ندارد. در دور قبل انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی، اعضای فراکسیون امید اعلام کردند که از بنده حمایت می‌کنند و این کار را هم کردند، برای دور جدید هم قصد ما این است که با همراهی اعضای فراکسیون امید درباره انتخابات هیات رئیسه کمیسیون که یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، تصمیم‌گیری کنیم. او تاکید کرد: با این حال هر تصمیمی که اتخاذ شود، ملاک عمل خواهد بود ولی مهم این است که بدانید ما قطعا اجازه نخواهیم داد که ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و مجموعه این کمیسیون به دست افراطیون بیفتد.