او اضافه کرد: همچنین در این جلسه درباره اینکه وضعیت کالاهای اساسی از توزیع سامانمند برخوردار شود بحث کردیم که کمیسیون صنایع این موضوع را دنبال خواهد کرد.همچنین بشیر خالقی نماینده خلخال در مجلس در بیان جزئیاتی از این نشست به خبرگزاری تسنیم گفته است: در این نشست وزیر صنعت گزارشی از وضعیت کارخانه‌های کشور و مشکل نقدینگی در این واحدهای تولیدی به نمایندگان ارائه کرد. او گفت: وزیر صنعت اعلام کرد قرار است کمک‌هایی به کارخانه‌هایی که در راه تولید مشکل دارند انجام شود.

برنامه وزارت صنعت برای کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو

بازار خودرو از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه غیرعلنی بود. به گفته رسول خضری نماینده پیرانشهر، در این جلسه وزیر صنعت درباره وضعیت بازار خودرو و برنامه‌های این وزارتخانه برای کاهش قیمت‌ها در این بازار گزارشی را به نمایندگان ارائه کرده است. او در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: مسوولان حاضر در جلسه نیز اعتقاد داشتند برخی از گرانی‌هایی که در چند وقت اخیر ایجاد شده ناشی از افت ارزش پول ملی است. نماینده مردم پیرانشهر در مجلس تصریح کرد: ‌ای کاش گزارشی که امروز(دیروز) آقای رضا رحمانی به‌صورت غیرعلنی به نمایندگان ارائه کرد به‌صورت علنی انجام می‌گرفت تا مردم نیز در جریان مشکلات کشور می‌بودند.

ارائه هفت محور برای رونق تولید در کشور

حسن بهرام‌نیا، نماینده نهاوند در مجلس نیز با اشاره به جزئیات این جلسه گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه برنامه‌ای را در ۷ محور برای رونق تولید به نمایندگان ارائه داد که رئوس این برنامه رونق صادرات، رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار و رونق معادن است. بهرام‌نیا تاکید کرد: احتمالا مدیرعامل سایپا و ایران خودرو نیز گزارشی از وضعیت تولید خودرو در کشور ارائه خواهند داد.

اعلام وصول سوال از وزیر دفاع

خبر دیگر از مجلس آنکه هیات رئیسه مجلس سوال ملی سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه از امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را اعلام وصول کرد.

رد کلیات طرح تشکیل سازمان نظام صنفی روزنامه‌نگاری

همچنین سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از رد کلیات طرح تشکیل سازمان صنفی روزنامه‌نگاری در این کمیسیون به‌عنوان کمیسیون فرعی خبر داد. سیده‌فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: اعضای کمیسیون به دلیل بی‌توجهی طرح به حقوق روزنامه‌نگاران به کلیات طرح مذکور رای ندادند.نماینده مردم تهران در مجلس همچنین از اصلاحات نگارشی و ویرایشی کمیسیون متبوعش در طرح حمایت از احیا و مرمت بافت‌های تاریخی - فرهنگی اعاده شده از شورای نگهبان خبر داد.