وی افزود: نباید کار به جایی برسد که مرتکبان منکر با ناهیان از منکر برخورد فیزیکی کنند، این خطر جدی است، باید قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی به وظیفه‌اش عمل کند، همانطور که تاکنون عمل و مقابله کرده‌اند، نظام، نظام اسلامی است و در نظام اسلامی دین اصل است.

پلیس با بی‌حجابی در خیابان برخورد کند

در خبری دیگر منتظری دادستان کل کشور گفت: همه مردم باید بدانند که امروز بحث بی‌حجابی که کشف حجاب رخ می‌دهد یک مساله عادی نیست که مثلا یک خانم بگوید نمی‌خواهم حجاب داشته باشم. چون وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد ما به آنها می‌گوییم که هر انسانی دو نوع زندگی دارد یکی زندگی شخصی و دیگری زندگی اجتماعی است. طبیعتا در زندگی شخصی افراد، هیچ کسی حق ورود به حریم اشخاص را ندارد؛ اما زندگی اجتماعی فرق دارد و افراد نمی‌توانند در رابطه با زندگی اجتماعی خود بگویند هر چه دلم بخواهد می‌پوشم، می‌گویم و می‌نوشم. وی افزود: در عین حال ما تاکید کرده‌ایم که نمی‌خواهیم با این افراد برخورد خشن شود و گفته‌ایم که با ارشاد و تذکر و پیامک با آنها مدارا شود، اما اگر کسی جسارت را به بیش از حد رساند باید با آن برخورد کرد. مثلا خانمی که با آن وضعیت نامناسب در خیابان‌های یکی از شهرهای یکی از استان‌ها شروع به ناهنجاری و رقص کرده و بعدا می‌آید و می‌گوید که مشروب خورده بودم، بنابراین قرار باشد هر کس از این فسادها انجام دهد جامعه اداره نمی‌شود. منتظری گفت: در این خصوص دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی و ضابطان تصمیم دارد با این گونه فسادها چه در خیابان و چه در سواحل دریا و چه در مجامع عمومی برخورد قاطع کند و باید تاکید مجدد کنم که قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی در برخورد با بی‌حجابی و کشف حجاب کوتاه نخواهد آمد.

هشدار دادستانی قم در مورد رعایت مسائل اخلاقی

ازسوی دیگر دادستان عمومی و انقلاب قم با توجه به وضعیت رعایت مسائل اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی در برخی مجتمع‌های تفریحی توریستی استان گفت: مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه حجاب و عفاف و نیز لزوم حفظ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی به‌منظور ارتقای امنیت پایدار اجتماعی و پاسخ به مطالبات مردم انقلابی شهر کریمه اهل بیت(س) در مجتمع‌های تفریحی توریستی ضرورت دارد که دستورات قضایی لازم به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر نهادهای مسوول استان ابلاغ شود. مهدی کاهه ادامه داد: مسافرینی که وارد حریم شهر مقدس قم می‌شوند نیز باید شئونات و حرمت کریمه اهل بیت که پایتخت معنوی جهان تشیّع است را حفظ کنند و هرگز اجازه نخواهیم داد که حضور اندکی از افراد حتی مسافرینی که اصول و ارزش‌های اسلامی و اخلاقی انقلاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، حرمت شکنی کنند و از همین رو به محض وصول گزارش با هنجارشکنان برخورد قانونی قاطع خواهد شد.