شغلامحسین اسماعیلی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد هنوز تعیین نشده است، گفت: آنچه تعیین شده بود (۱۰ تیر)، مهلت ۱۰ روزه‌ای بود که دادگاه به وکلای اولیای دم و متهم داده بود تا پرونده و کیفرخواست را مطالعه کنند تا اگر نقص و ایرادی دارند، اعلام کنند و پس از طی این مرحله، در صورتی که نقصی وجود نداشته باشد، دادگاه زمان محاکمه را مشخص می‌کند.وی درباره رسیدگی به پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی گفت: ظرف مدت ۴۸ ساعت به این پرونده قتل رسیدگی و به دادسرا فرستاده شد. اکنون رسیدگی به این پرونده به اتمام رسیده؛ کیفرخواست پرونده صادر و به دادگاه کیفری یک استان ارجاع شده است.

پرونده عراقچی و سیف

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در رسیدگی به پرونده آقای عراقچی و فرستادن به دادسرا در مرحله اول علت عدم تحقیقات از آقای سیف، نقص و ارجاع پرونده به دادسرا اعلام شد، این‌بار نقص این پرونده چیست، گفت: چه در ارتباط با خود افراد مطروحه در پرونده و چه در ارتباط با سایر بخش‌ها از نظر دادگاه تحقیقات پرونده کامل نبوده و موارد را هم احصا و به دادسرا اعلام کرده که این تحقیقات تکمیل شود.

وضعیت پرونده مدیر مالی یک شرکت نفتی

در خبری دیگر علی القاصی‌مهر، دادستان تهران درخصوص بازداشت مدیر مالی یکی از شرکت‌های تابع وزارت نفت گفت: فعلا در دادسرای جرایم پولی و بانکی در حال رسیدگی است و تحقیقات در حال انجام است و اقدامات خوب احتیاطی صورت گرفته و حساب‌ها و وجوهی که مدنظر بوده مسدود شده و مرتکبین نیز دستگیر شدند.

اعدام کارمند وزارت دفاع به جرم جاسوسی

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد: حکم اعدام جلال حاجی زوار، کارمند قراردادی سازمان هوا- فضای وزارت دفاع که برای سازمان سیا و دولت آمریکا جاسوسی می‌کرد، اجرا شد. همچنین همسر سابق نامبرده نیز به جرم مشارکت در جاسوسی به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم است که رای صادرشده به تایید دیوان‌عالی کشور رسیده و در حال تحمل کیفر است.

وضعیت سه پرونده در استان فارس

همچنین سید کاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، گفت: وقت رسیدگی برای پرونده شهید حجت‌الاسلام خرسند، امام جمعه فقید کازرون، برای ۱۲ تیرماه تعیین شده است. به گزارش «ایسنا» موسوی با اشاره به پرونده تورگردانان گفت: در این پرونده ۱۷ متهم وجود دارد که اتهام آنان تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق انتشار محتوای مبتذل در فضای مجازی است و همه متهمان با قرار وثیقه مناسب، تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند. حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز با انتقاد از طرح برخی نظرات پیرامون مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز گفت: اتهام آقای حاجتی، امنیتی است و ارتباطی با توییت او ندارد و بر اساس شواهد و مدارک از سوی دادگاه صالحه به تحمل یک‌سال زندان و دو سال تبعید به طبس محکوم شده است.

بازداشت 2 متهم فراری کیمیا خودرو

از سوی دیگر ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی روز گذشته از دستگیری دو نفر از هشت متهم فراری پرونده کیمیا خودرو خبر داد.