به گزارش خبرگزاری مهر، براساس ماده یک این لایحه مقرر شد ماموران یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی از جمله محیط زیست و منابع طبیعی که در چارچوب دستورالعمل تشکیل یگان‌های حفاظت در دستگاه‌های اجرایی تسلیح و ضابط خاص قضایی محسوب می‌شوند، از حیث تکالیف، وظایف و مسوولیت‌های کیفری و مدنی ناشی از به‌کارگیری سلاح در انجام وظایف و ماموریت‌های سازمانی خود، مشمول قانون به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری باشند. همچنین نمایندگان مجلس دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط را مکلف کردند ماموران یگان حفاظت دستگاه مربوطه خود اعم از کارکنان ثابت، پیمانی و قراردادی را در راستای انجام وظایف و ماموریت‌های خود در قبال شهادت، فوت، بیماری صعب‌العلاج، نقص عضو، از کارافتادگی و حوادث براساس این قانون و آیین‌نامه اجرایی آن بیمه کنند.

فرمان لاریجانی درباره طرح استیضاح وزیر کشاورزی

در خبری دیگر، علی لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم ارومیه مبنی‌بر عدم حضور محمود حجتی در کمیسیون کشاورزی برای بررسی طرح استیضاح، از هیات‌رئیسه مجلس خواست موضوع استیضاح را بررسی کند.

مخالفت مجلس با ریاست «تجری» بر کمیسیون اصل ۹۰

مجلسی‌ها همچنین صبح دیروز  با ریاست فرهاد تجری بر کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مخالفت کردند. براساس آنچه «ایسنا» گزارش داده است، صبح دیروز فرهاد تجری از سوی هیات‌رئیسه مجلس برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی معرفی شد و در نهایت از ۱۸۱ رای اخذ شده، با کسب ۸۱ رای نتوانست رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شود.