استیضاح حجتی منتفی شد

همچنین مشاور امور مجلس وزیر جهاد کشاورزی از منتفی شدن استیضاح  حجتی خبر داد. سید‌جاسم ساعدی با بیان اینکه در حال حاضر امضاهای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از حد نصاب افتاده، گفت: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در نامه‌ای به هیات‌رئیسه مجلس اعلام کرده که استیضاح آقای حجتی منتفی شده است. به گزارش «الف»، او افزود: متقاضیان استیضاح وزیر کشاورزی امضاهای خود را پس گرفته و از استیضاح منصرف شدند. استیضاح حجتی دارای ۵۳ امضا  و ۲۰ محور بود.

بررسی دوباره پرونده حسین فریدون

در خبری دیگر از مجلس، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از به جریان افتادن دوباره پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور در این کمیسیون خبر داد. محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور در این کمیسیون گفت: در دوره ریاست آقای عارف بر کمیسیون این پرونده مسکوت مانده بود که قرار بر این شده تا این موضوع را در روزهای آینده تعیین تکلیف کنیم.

دیدار نمایندگان مجلس با  شمخانی

خبر دیگر از پارلمان آنکه براساس دستور کار این هفته کمیسیون‌های تخصصی مجلس، بررسی گزارش علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و همچنین دیدار با شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دستورکار اعضای کمیسیون انرژی قرار دارد.

بررسی خلأهای قانونی رمزارزها

همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی این هفته موضوع رمزارزها را در دستور کار دارند. سیده‌فاطمه حسینی دیروز در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: جلسه کمیسیون روز دوشنبه ۳۱ تیرماه با حضور فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی، نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره فعالیت در زمینه بلاک‌چین با تمرکز بر رمزارزها برگزار می‌شود. به گفته نماینده تهران در مجلس، بررسی دقیق خلأهای قانونی حوزه ارز دیجیتال و ارائه سازوکارهای قانونی برای قانونمند کردن آن، از جمله ضرورت‌هایی است که در جلسه کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اتمام حجت مجلس با وزیر راه

ازسوی دیگر محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از جلسه امروز این کمیسیون با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و به خبرگزاری فارس گفت: این جلسه نوعی مطالبه است تا ببینیم با توجه به مذاکرات صورت گرفته اخیر اقداماتی که از سوی وزارتخانه برای ساماندهی بازار مسکن صورت گرفته چه بوده است. در این جلسه همچنین قرار است اتمام حجتی با وزیر راه صورت گیرد.

نشست فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر اطلاعات

خبر دیگر از مجلس آنکه دیروز حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از نشست امروز این فراکسیون با حضور سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات خبر داد و گفت که مسائل مهم کشور موضوع بحث و بررسی این جلسه است.

طرح جدید مجلس برای استخدام معلمان حق‌التدریسی

همچنین دیروز محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس از طرح جدید نمایندگان برای استخدام و تعیین‌تکلیف گروه‌های مختلف معلمان خبر داد.