قیمت گوشت متعادل نیست

روحانی تکمیل و راه‌اندازی سامانه کنترلی تا پایان سال ۹۸ را مورد تاکید قرار داد و افزود: کار مبارزه با قاچاق باید به‌صورت سیستمی از مبدا تا مقصد باشد. رئیس‌جمهوری با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه درباره به‌دست آوردن قیمت واقعی کالاهای خارجی وارداتی تاکید کرد: امروز قیمت کالاهای خارجی حتی با مراجعه به سایت تولیدکننده آن کالاها، قابل‌دسترسی است. روحانی همچنین رتبه‌بندی تجار و فعالان اقتصادی را موضوعی بسیار مهم دانست و بر حمایت از کسانی که سابقه خوبی در فعالیت‌های اقتصادی دارند و مقررات را رعایت می‌کنند تاکید کرد. او همچنین گفت افراد دارای سوابق خوب در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرند و به همین نسبت، فعالیت افراد ناسالم در این حوزه باید محدود شود.

رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در مورد دام‌های وارداتی به کشور طی ماه‌های گذشته گفت: در مقطعی و بیشتر براساس شایعات مربوط به صادرات دام زنده از کشور، قیمت گوشت افزایش یافت، اما با وجود اقدامات خوبی که در زمینه واردات دام انجام شده، قیمت گوشت هنوز متعادل نیست. روحانی با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی‌بر اینکه درحال حاضر حداقل ۳۰ درصد قیمت گوشت اضافه است، گفت: مشخص است که اینجا با مشکلی مواجه هستیم که باید آن را حل کنیم؛ زیرا اگر اجحافی صورت گیرد از دامدار گرفته تا مردم، همه متضرر خواهند شد. رئیس‌جمهوری با تاکید بر اهمیت مساله سوخت برای کشور تصریح کرد: استان‌های مرزی باید بتوانند سوخت را با مقداری تخفیف به کشورهای همسایه بفروشند تا مردم مناطق مرزنشین کشور که مهم‌ترین محافظان مرزهای ما هستند از امتیازات آن برخوردار شوند.

روحانی با بیان اینکه با اقدامات خوب انجام شده از قاچاق ۸ میلیون لیتر گازوئیل روزانه از کشور جلوگیری شده، تاکید کرد: در زمینه مقابله با قاچاق می‌توان با استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها در زمینه ردیابی، کنترل و هماهنگی گام‌های خوبی برداشت. رئیس‌جمهوری همچنین به موضوع کسانی که ارز دولتی دریافت کرده ولی کالایی وارد نکرده‌اند اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی و کمیته مربوطه باید این موضوع را با دقت بررسی کنند، اگر دریافت‌کننده ارز، کالای مورد نیاز را وارد نکرده باشد، تخلف صورت گرفته و در واقع ارز را قاچاق کرده است که باید موارد روشن شده و برخورد قانونی با متخلفان انجام گیرد. روحانی تاکید کرد: باید کمک کنیم پرونده‌هایی که در زمینه قاچاق در قوه‌قضائیه مطرح است به سرعت حل‌و‌فصل شده و پول‌ها سریع‌تر به خزانه بازگردد.