محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه به هیچ‌وجه در دولت دوتابعیتی نداریم گفت: به‌نظر می‌رسد این افراد به دلیل اینکه نمی‌دانیم ریشه‌شان چیست و از کجا آمده‌اند، این حرف‌ها را مطرح می‌کنند تا کسی در مورد خود آنها چیزی نگوید. واعظی گفت: ایشان دو، سه سال بود که می‌گفت من لیست دوتابعیتی‌ها را دارم. ما خوشحال شدیم از اینکه ایشان بالاخره این لیست را منتشر کرد. جلوی هر کدام این فهرست اسامی نوشته؛ احتمالا براساس شواهد و قرائن. معنای این جدول این است که شما براساس احتمال و شواهد و قرائن راجع به هر موجودی در هر جای دنیا هر چیزی را می‌توانید مطرح کنید. او تاکید کرد: حرفی که مطرح است کاملا کذب است. از سوی دیگر حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری هم لیست منتشر شده درباره دوتابعیتی‌های دولتی را تکذیب کرد. همچنین روابط عمومی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده طی اطلاعیه‌ای دو تابعیتی بودن معصومه‌ابتکار را تکذیب کرد.

سعید نمکی وزیر بهداشت هم دیروز ادعای کریمی قدوسی مبنی‌بر دو تابعیتی بودن خود را تکذیب و در عین حال تاکید کرد: این ادعا در راستای تخریب دولت است. او توضیح داد: قبل از انقلاب که دانشجو بودم همه قبل از عید می‌گفتند به فرانسه یا انگلیس سفر می‌کنم، من هم که بچه کاشان بودم به مزاح می‌گفتم می‌روم کاشنگتن سیتی. احتمالا این نماینده خبرهای آن دوران را یادش است.علاوه‌بر دولتی‌ها، مجلسی‌ها نیز به این لیست واکنش نشان دادند. محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اعلام اسامی دوتابعیتی‌ها در این کمیسیون به« ایرنا» گفت: در ابتدای کار مجلس، تحقیق و تفحص در مورد دو تابعیتی‌ها به کمیسیون امنیت ملی آمد و کمیته‌ای برای انجام تحقیقات که بسیاری از اعضای آن هم از خارج کمیسیون بودند، برگزیده شدند. رئیس آن هیات هم آقای کریمی قدوسی شدند. مدتی با وزارت خارجه تماس داشتند و به مبادی ذی‌ربط که می‌توانست در موضوع دو تابعیتی‌ها کمک کند، رفته بودند، سرانجام گزارش مکتوبی به کمیسیون و رئیس آنکه آن زمان آقای علاالدین بروجردی بودند، ارائه کردند.جمالی افزود: همان زمان آنها اعلام کردند که گزارش ما یک پیوستی دارد که اسامی حدود ۱۰۰ نفر در آن وجود دارد. این ادعا باعث کنجکاوی اعضای کمیسیون شد. اتفاقا هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان مایل بودند بدانند چه کسانی در این لیست هستند. سرانجام با اعلام موافقت صحن کمیسیون و شخص رئیس به من اعلام شد که متن پیوست را قرائت کنم. من هم اسامی را خواندم، فارغ از اینکه درست یا غلط باشد. نفر اول آن لیست آقای روحانی، رئیس‌جمهور محترم بودند. جمالی درباره ماهیت آن لیست گفت: آن روز ادعای اعضای کمیته این بود که افراد دوتابعیتی در لیست هستند، اما مثلا در همان لیست در مقابل برخی اسامی نوشته بودند دارای گرین کارت.

او با اشاره به اینکه لیست افرادی که کریمی قدوسی در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند مدعی داشتن تابعیت مضاعف یا اقامت یا گرین کارت برای این چهره‌ها هست، گفت: من خودم در امارات متحده عربی به‌عنوان مسوول بیمارستان ایرانی در آن جا سه سال اقامت داشتم. تابعیت با اقامت متفاوت است. طبیعتا آقای رئیس‌جمهور هم که تحصیلات خود را در اسکاتلند گذرانده‌اند ممکن است مدتی اقامت آنجا را داشته باشند. مساله اقامت با تابعیت متفاوت است. مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی هم دیروز در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید کرد که دوتابعیتی بودن روحانی را باور نداریم.