باهنر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری مبنی‌بر اختیارات کم رئیس‌جمهور گفت: ما در پاسخ به آقای روحانی و همه مسوولان عرض می‌کنیم: «آقای محترم! شما با این قانون اساسی رئیس‌جمهور شدید. در قانون اساسی معلوم است که نقشه راه سیاست خارجی را شورای‌عالی امنیت ملی تعیین می‌کند» که البته رئیس این شورا هم خود رئیس‌جمهور است اما اینطوری نیست که خود رئیس‌جمهور تنها تصمیم بگیرد. یک شورایی است که ترکیبش هم در قانون اساسی آمده است. باید به کاندیداهای رئیس‌جمهوری آینده نصیحت شود که قانون اساسی را درست بنشینید و بخوانید. شما با این قانون اساسی رئیس‌جمهور می‌شوید.وی همچنین اظهار کرد: در رابطه با مساله دولت یازدهم و دوازدهم هم هنوز معتقدم که آقای روحانی قبل از اینکه رئیس‌جمهور شوند، خاستگاهش، خاستگاه اصلاح‌طلبی نبود. در مجموعه اصولگرایان تعریف می‌شد، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران بود. اما بالاخره در دولت‌های یازدهم و دوازدهم آقای روحانی حتما وامدار و مدیون جریان اصلاح‌طلبی است. اصلاح‌طلبان از او حمایت کردند، انتخاب شد و دولتش هم سعی کرد عموما از اصلاح‌طلبان باشد البته از دولت دوازدهم توقع اصلاح‌طلبان تند را پاسخ نداد.

ترکیب مجلس آینده

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات آینده مجلس گفت: لیست‌های اصولگرایی و اصلاح‌طلبی باید حتما چهره‌های جدید و جوان داشته باشند، البته ما اصلا دنبال پیرزدایی نیستیم که هرچه پیر هست کنار بروند. باهنر درباره ترکیب مجلس آینده اظهار کرد: تلاشمان این است که مجلس را ما بگیریم و رقیبمان هم همینطور. اصلا این یک میدان رقابت است ولی اینکه چقدر موفق می‌شویم، بستگی به روش‌های کار و تلاش‌ها و نوع انتخاب‌هایمان دارد. اینکه چه آدم‌هایی انتخاب کنیم و نوسازی بشود یا نشود. والا طبیعی است که در رقابت دو حزب هر کدام از این احزاب می‌خواهند به مجلس بروند. باهنر در ادامه گفت: من البته گرایش را حتما به سمت اصولگرایی می‌بینم به  شرطها و شروطها. عرض کردم ما تلاشمان وحدت صددرصدی است، اما فرضا اگر زمان انتخابات یکباره چهار تا لیست دربیاید، ممکن است ما به رقیب نبازیم ولی به خودمان ببازیم. این هم تعبیر بدی نیست که ما بعضی وقت‌ها در انتخابات به خودمان می‌بازیم به رقیب نمی‌بازیم. خودمان درست تمهید نمی‌کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه گفت‌وگو با نامه‌نیوز در مورد سخنان اخیر سعید حجاریان درباره مشارکت مشروط در انتخابات گفت: تحلیلم این است که اینها یک تقسیم کار کرده‌اند. آقای بهزاد نبوی می‌گوید ما در هر صورت می‌آییم، اما باید انتخابات خوب برگزار شود. آقای حجاریان می‌گوید «ما می‌آییم به شرطی اینکه...» یعنی اگر شرط‌ها اجرا نشد می‌خواهند دوباره به تحریم گذشته برگردند؟ من تردید دارم.