به گزارش «ایسنا» وزیر کشور تاکید کرد: باندها و افرادی هستند که از اینها سوءاستفاده می‌کنند و نوعی استثمارشدگی درباره آنها احساس می‌شود. با ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص شد که بخش زیادی از آنها اتباع خارجی و تعدادی از آنها نیز از هموطنان‌مان هستند. وی افزود: کماکان با مواردی ازجمله ورود کودکان از افغانستان و حضور آنها در خیابان‌ها، مواجه هستیم که مقرر شد شرایط را با سفارت افغانستان درمیان بگذاریم. اکثر اینها مهاجران غیرقانونی هستند و اگر همکاری از طرف آنها صورت بگیرد حتما باید این کودکان را ساماندهی کنیم. وزیر کشور توضیح داد: در غیر این صورت مجبور می‌شویم با آنها به‌عنوان افرادی که به‌صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند و عدم رعایت تعهدهایی برخورد کرده و آنها را عودت دهیم که این کار را خواهیم کرد. این به نفع این کودکان هم هست؛ زیرا شرایط نابسامان زندگی آنها بخصوص وقتی در دست باندهایی گرفتار شوند، بسیار بد خواهد بود.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: مقرر شد نیروی انتظامی با این باندها برخورد جدی داشته باشد و قوه‌قضائیه هم هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. وی گفت: البته در گزارشی که به ما ارائه شد حدود ٨٠ درصد این افراد، اتباع بیگانه هستند و امیدواریم شئونات این افراد حفظ و از حقوقشان صیانت شود و به نوعی ساماندهی شوند.

کاهش ۳۸ درصدی اعتراضات

ازسوی دیگر وزیر کشور شنبه‌شب در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» شبکه اول سیما گفت: یکی از اهداف و ابزارهای غربی‌ها اوج‌گیری نارضایتی مردمی به‌دنبال رشد تحریم‌های اقتصادی بود و نکته جالب اینکه در ۶ ماه گذشته روند نارضایتی‌های مردم رو به کاهش گذاشته است. در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۸ درصد کاهش اعتراضات داشته‌ایم البته این به معنای راضی بودن مردم نیست دلیل این حرکت، شعور سیاسی مردم و شناخت درست از دشمن است. مردم می‌دانند که درون کشور یک جنگ تحمیلی اقتصادی در جریان است و در این بین ما نباید نارضایتی‌ها و گرانی‌ها و نابسامانی‌ها را نادیده بگیریم. هر اتفاقی می‌تواند به رویدادی بزرگ بینجامد. ما باید با مردم همراه باشیم، توجیه کنیم و بپذیریم و حل کنیم.