ظریف در پاسخ به کاربری که در پایین این پست خطاب به وی نوشته بود، «چقدر از حقوق مردم دفاع کردید، من خودم به شخصه احساس می‌کنم از حکومت دفاع کردید تا ملت» نوشت: «دوست عزیزم جان بولتون حکومت و مردم نمی‌شناسد. جنگ هم همین‌طور. من تلاش می‌کنم جنگ نشود و تحریم برداشته شود و امیدوارم کوتاهی‌ام را ببخشید.»

وزیر امورخارجه همچنین در پاسخ به کاربر دیگری که از او در مورد بحث تحریم وی و تاثیر آن بر خانواده‌اش پرسیده بود، نوشت: «تحریم من اثری روی من و خانواده‌ام ندارد. همیشه در مورد تحریم به‌عنوان تروریسم اقتصادی و جنگ علیه مردم صحبت کردم و تا آنجا که توان داشتم برای رفع آن کوشیده‌ام.» وزیر امورخارجه در واکنش به کاربر دیگری که ظریف را شایسته دریافت «نماد خیانت» خوانده و او را «ابوموسی اشعری» نامیده بود، نوشت: «خدا رو شکر شما این‌قدر ولایت مدارید.»

یکی از مخاطبان ظریف در این صفحه اجتماعی خطاب به وی نوشت «از دو تا خونه‌ای که در آمریکا داری برامون بگو، با کدام پول خریدی؟ پولش را از کجا آوردی» که وزیر امورخارجه پاسخ داد: «سلام بر شما من نه خانه‌ای در آمریکا دارم و نه حتی ملک یا حتی حساب بانکی خارج از ایران. یکی از مواردی که افشاگری فرمودند و به اضافه ده، دوازده مورد دیگر، آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در آمریکا در آن سکونت داشتم. مورد دیگر هم اصلا ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل است که من هیچ گاه حتی در آن سکونت نداشتم. همسرم و فرزندانم نیز هیچ دارایی در خارج ندارند. امیدوارم رفع نگرانی شده باشد شبتان بخیر.» وزیرخارجه در پاسخ به یکی دیگر از کاربران این شبکه اجتماعی که ابراز امیدواری کرده بود ظریف «در پیشگاه خداوند به‌خاطر دروغ‌هایی که گفته و حق‌الناس است، توبه کند» نوشت: «فانتظروا انی معکم من عن المنتظرین.» وی همچنین در پاسخ به کامنتی دیگر که خطاب به ظریف نوشته بود: «کت و شلوارت کو دکتر؟ تحریم شدی عوض شدی کلک؟» جواب داد: «رفته بودم کنسرت، نرفته بودم سخنرانی کنم.» وزیرخارجه در پاسخ به کاربری که نوشته بود «اکثریت مردم به شما اعتماد و اعتقاد داشتند ولی همه این اعتبار به‌خاطر دروغ‌هایی که از زبان مردم گفتید از بین رفت» گفت: «سلام از لطف شما ممنونم ولی تقاضا دارم که یک بار همه حرف‌های من را به زبان اصلی و کامل گوش بدهید اگر خلاف گفتم ملامتم کنید. وقتی جملات را تقطیع می‌کنند و از یک سخنرانی یا پاسخ به یک سوال دشوار و چالشی یک جمله را از میان کلمات آن جدا و ترجمه مغرضانه می‌کنند اگر هر کس باشد دروغگو می‌شود اما به هر حال بنده انسانم و خطاکار اگر در جایی خلافی انجام دادم یا گفته‌ام پوزش می‌خواهم.» ظریف همچنین در واکنش به نوشته یکی دیگر از کاربران مبنی بر اینکه «شما شجاعت لازم را ندارید که از حق خودتان دفاع کنید از جمله در مورد چهره‌ای که از شما در سریال گاندو به نمایش گذاشته شد»، نوشت: «سلام دوست خوبم. من مدت‌ها پیش به زبان سیف فرغانی جوابشان را دادم (بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم تا سختی کمان شما نیز بگذرد.)»

بدون مردم، «هیچ» هستیم

همچنین محمدجواد ظریف در این مراسم خیریه که به منظور کمک به سیل‌زدگان از سوی موسسه «سروش مولانا» و با حضور حناچی شهردار تهران برگزار شده بود، با بیان اینکه «ما بدون مردم، هیچ هستیم»، تاکید کرد: «ما در جایگاهی نیستیم که به مردم فخر بفروشیم یا برای آنها تعیین تکلیف کنیم، بلکه این مردم هستند که برای ما تعیین تکلیف می‌کنند.» وی افزود: «من به همراه همسرم در این مراسم شرکت کردیم که ذره‌ای کوچک از دریای محبت، مهر، همراهی و همدلی شما با هموطنان عزیز سیل‌زده باشیم.» به گزارش «ایسنا» وی با تاکید بر اینکه «ما حتما هرچه داریم از مردم داریم و وامدار آنها هستیم»، ادامه داد: «هرچه در این کشور است، هر افتخار، مقاومت و پیشرفتی در این کشور به وقوع پیوسته است به‌خاطر حضور مردم در صحنه و تلاش‌ها و فعالیت‌های آنها است. ما هستیم که در برابر این مردم کم آورده‌ایم، ما بودیم که نتوانستیم آن‌طور که شایسته این مردم است و به واقع آنها مستحقش هستند، از این مردم سپاسگزاری کنیم و به این مردم خدمت کنیم. این ضعف ما است. نه اینکه تلاش نکرده‌ایم، حتما تلاش کرده‌ایم، حتما شب‌هایی نخوابیدیم اما آنچه این مردم کرده‌اند در برابر همه آنچه که ما انجام می‌دهیم، یک دریا در برابر یک قطره ناچیز است.» ظریف افزود: «این مردم بوده‌اند که کشور را نگه داشته‌اند، فشارها را تحمل کرده‌اند و پشت ما ایستاده‌اند؛ این مردم بوده‌اند که اگر ما در مذاکره هستیم، حمایتمان کرده‌اند؛ البته گروهی هم نکردند و این هم یک واقعیت است و آن را هم باید بپذیریم. اگر می‌خواهیم بتوانیم در برابر همه ناملایمات با یکدیگر باشیم، باید این موضوع را نیز بپذیریم که گروهی هم ممکن است نظر ما را نداشته باشند. اینها را باید بپذیریم؛ باید قبول کنیم که این موضوع شعار نیست که باید اجازه دهیم برای آزاد بودن مخالف، حتی خودمان را فدا کنیم؛ این واقعیت و نیاز کشور ما است.»